اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را به 1342 دلار رساند

سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است، قیمت طلا امروز نیز به روند صعودی خود ادامه داد و نزدیک به بالاترین رقم در 4 ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1342 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز تا 1344 دلار افزایش یافت که این بالاترین رکورد از 8 سپتامبر به شمار می رود.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون بر این باور است که افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا و کاهش ارزش دلار می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت شود.

وی در ادامه افزود: البته ما مطمئن نیستیم که طلا بتواند روند صعودی قیمت را تا پایان سال 2018 میلادی ادامه دهد چرا که روند نزولی ارزش دلار دی یا زود متوقف خواهد شد. از سوی دیگر روند صعودی نرخ تورم در آمریکا نیز چندان پایدار نخواهد بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به کمتر از 90.27 واحد رسیده است که این پایین ترین رقم از دسامبر 2014 میلادی به شمار می رود.

ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است. این در شرایطی است که بانک مرکزی اروپا احتمالا قصد دارد بخشی از برنامه خرید اوراق قرضه را متوقف کند.

یک مقام ارشد بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه تاکید کرده است که این بانک برنامه خرید اوراق قرضه را پس از سپتامبر به طور کامل متوقف خواهد کرد اگر رشد و رونق اقتصادی و نرخ تورم مطابق با انتظارات بهبود یافته باشد.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد بازار طلا نیز تاکید کرد: به نظر می رسد قیمت طلا می تواند تا سطح مقاومتی 1357 دلاری افزایش یابد.

قیمت هر اونس نقره نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 17.31 دلار رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد