اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
145/146

قیمت طلا به بالاترین سطح در 4 ماه گذشته رسید

سایت طلا : در حالی که شاخص ارزش دلار در بازارهای جهانی به پایین ترین رقم در 3 سال اخیر رسیده، قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه به بالاترین سطح خود از سپتامبر رسیده است. کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی عامل اصلی افزایش قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در با زارهای بین المللی امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1340 دلار رسیده است. این بالاترین رقم از 8 سپتامبر است که قیمت طلا به 1342 دلار در هر اونس رسیده بود.

قیمت طلا هفته گذشته نیز برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و با رشد 1.4 درصدی روبرو شده است.

استفان اینس تحلیلگر ارشد موسسه اواندا در این باره تاکید کرد : در حالی که کاهش ارزش دلار عامل اصلی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی است، سرمایه گذاران تحولات سیاسی خاورمیانه را به دقت زیر نظر دارند.

وی در ادامه افزود: ایران همچنان در بین مهمترین ریسک های سیاسی در خاورمیانه قرار دارد، آن هم پس از تصمیم ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای. در صورت تشدید بحران در خاورمیانه، قیمت طلا با افزایش چشمگیرتری روبرو می شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه تاکید کرد که آمریکا نتوانست به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی لطمه بزند.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به کشورهای اروپایی اولتیماتوم داده است تا "اشتباهات و نواقص وحشتناک" توافق هسته ای با ایران را اصلاح کنند.

ترامپ بار دیگر هشدار داده است که آمریکا در صورت عدم اصلاح توافق هسته ای، از این توافق خارج خواهد شد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.2 درصد کاهش به 90.77 واحد رسیده که این پایین ترین رقم از ژانویه 2015 میلادی است.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا احتمالا سطح مقاومتی 1341 دلاری را خواهد شکست و تا 1357 دلار افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

نوسانات ارزش دلار آمریکا و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد