اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر برجسته ساکسو بانک:143.144

نوسانات تورم در اقتصادهای توسعه یافته تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : استراتژیست ارشد ساکسو بانک بر این باور است که نوسانات ارزش دلار آمریکا و نرخ تورم در اقتصادهای توسعه یافته مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، اوله هانسن استراتژیست ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: گرچه نرخ تورم آمریکا در کوتاه مدت همچنین پایین است ولی به نظر می رسد انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش هانسن افزود: پیش بینی می شود سیاست های سختگیرانه پولی بانک های مرکزی جهان موجب کاهش تقدینگی در بازارهای بین المللی خواهد شد و این مساله به ضرر شاخص سهام خواهد بود.

وی تصریح کرد: چیزی که شاهد آن هستیم رشد فزاینده تقاضای سرمایه گذاری برای طلا است که مدت زمان زیادی آن را ندیده بودیم. سرمایه گذاران بین المللی نگران وضعیت تورم طی ماه های آینده هستند. به نظر من قیمت طلا در شرایط فعلی به دنبال تثبیت شدن است و این پتانسیل وجود دارد که در بلندمدت با افزایش بیشتری روبرو شود.

اوله هانسن گفت: طلا از اواسط دسامبر تاکنون بیش از 6 درصد رشد داشته و در حال جذب اعتماد سرمایه گذاران بین المللی است.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز نگران شکسته شدن ارتباط سنتی بین مهم در بازار طلا هستند به خصوص شکسته شدن رابطه معکوس بین قیمت طلا و بهره اوراق قرضه.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس نیز تاکید کرد: ادامه روند نزولی ارزش دلار موجب خواهد شد تا اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اقتصاد آمریکا و اوراق قرضه این کشور کاهش یابد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا 1357 دلار خواهد بود. اگر طلا بتواند این سطح مقاومتی را رد کند به زودی تا 1375 و سپس 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد