اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل کیتکو نیوز نشان داد:141/142

قیمت طلا با افت بیشتر ارزش دلار افزایش خواهد یافت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که افت ارزش دلار مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا هفته گذشته برای پنجمین بار متوالی با افزایش روبرو شده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از یک درصد رشد داشته و همچنان بالاتر از سطح 1300 دلاری تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از افت نسبی در ماه دسامبر، تا کنون بیش از 6.6 درصد رشد داشته است. در حالی که قیمت طلا به روند صعودی اش ادامه می دهد، نقره با چالش های زیادی روبرو شده و طی هفته گذشته یک درصد کاهش را تجربه کرده است.

جاش گریوس استراتژیست ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: به نظر من علت اصلی کاهش قیمت نقره در روزهای اخیر آن است که بازارهای بین المللی تمرکز و توجه زیادی به بازار طلا داشته است. با افت ارزش دلار سرمایه گذاران زیادی به بازار طلا روی آورده اند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر افت ارزش دلار همچنان روندی صعودی خواهد داشت. شاخص ارزش دلار در هفته گذشته بیش از 0.8 درصد کاهش داشته است.

فواد رزاق زاده از موسسه سرمایه گذاری سیتی ایندکس تاکید کرد: ادامه روند نزولی ارزش دلار مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت است. تا زمانی که طلا بتواند بالاتر از سطح 1300 دلاری تثبیت شود، دیدگاه من نسبت به طلا مثبت خواهد بود.

اعلام سیاست های جدید از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص ژاپن و اروپا در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است. طی هفته گذشته بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که قصد دارد برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

چند روز بعد نیز بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که اگر روند رشد و رونق اقتصادی بهبود یابد، برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد.

رزاق زاده افزود: به نظر من سیاست های جدید پولی بانک های مرکزی ژاپن و اروپا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار آمریکا داشته است.

این در شرایطی است که نگرانی های زیادی درباره تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در سال 2018 به وجود آمده است. انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال و تورم در آمریکا، آینده افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را با ابهام روبرو کرده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد