اونس طلا2202.19
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
134/135

تحلیل کیتکو نیوز درباره علل افزایش احتمالی قیمت طلا در سال 2018

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که چند عامل مهم می تواند بر افزایش قیمت جهانی طلا در سال 2018 میلادی موثر باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، روند قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون مثبت بوده و این فلز گرانبها توانسته است بالاتر از سطح مقاومتی 1300 دلاری تثبیت شود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بالا رفتن بهره اوراق قرضه دولت های مختلف به خصوص آمریکا می تواند نخستین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا باشد. این مساله می تواند به ضرر ارزش سهام در بازارهای بین المللی نیز باشد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که چین قصد دارد خرید اوراق قرضه و بدهی آمریکا را کاهش دهد. البته مقام های چینی این مطلب را تکذیب کردند ولی انتشار این مطلب توانست موجب کاهش ارزش دلار شود.

چین یکی از بزرگترین خریداران و دارندگان اوراق قرضه و بدهی آمریکا به شمار می رود. بنابر این تحولات اوراق قرضه و نرخ بهره آن می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. تغییر و تحولات نرخ بهره اوراق قرضه تاثیر زیادی بر نرخ تورم نیز دارد.

عامل دوم موثر بر قیمت طلا در ماه های آینده، افزایش ارزش یورو خواهد بود.بررسی نمودارهای اقتصادی نشان می دهد که ارزش یورو در بلندمدت در برابر دلار افزایش خواهد یافت.

عامل مهم دیگر که بر افزایش قیمت طلا موثر خواهد بود، کاهش شاخص دلار آمریکا است. شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی با روندی نزولی روبرو شده و پیش بینی می شود این روند ادامه داشته باشد.

عامل چهارمی که می تواند موجب افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های آینده شود، افت شاخص سهام اس اند پی 500 آمریکا است. شاخص سهام آمریکا در ماه های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شده و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این شاخص به زودی اصلاح خواهد شد. در این صورت طلا بهترین مکان امن برای سرمایه گذاری خواهد بود.

عامل مهم دیگر و موثر بر قیمت طلا ، افزایش چشمگیر قیمت نفت است. قیمت جهانی نفت به بالاترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است. به نظر می رسد سطح مقاومتی و روانی بعدی برای هر بشکه نفت 70 دلار خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد