اونس طلا2213.77
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تقویت ۴۴۱ واحدی شاخص کل بورس/ تحرک خریداران حقیقی در بازار سهام

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات کم‌حجم بودند و با پایان اصلاح تکنیکالی قیمت سهام در نمادهای معاملاتی و تمدید دوباره لغو تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا شاهد تحرک معامله‌گران حقیقی در گروه فلزات اساسی و خودرویی‌ بودند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 23 دی ماه 96 با افزایش 441 واحدی روی رقم 96 هزار و 627 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 95 واحدی عدد 17 هزار و 399 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 688 واحدی به رقم 104 هزار و 161 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 404 واحدی به رقم 68 هزار و 632 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 464 واحدی عدد 205 هزار و 791 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 10 واحدی روی رقم یک هزار و 87 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی مس با 79 واحد،فولاد مبارکه با 60 واحد و ایران خودرو با 34 افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک با 22 واحد، پتروشیمی مبین با 21 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری غدیر هریک با 18 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 158 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 701 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 824 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لامیران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، قند ثابت خراسان، بیمه میهن، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، قاسم ایران، زغال‌سنگ نگین طبس، سرمایه‌گذاری مسکن الوند از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی تهران شیمی، بیمه تجارت نو، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، بیمه اتکایی امین، داروسازی اسوه، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پست بانک ایران، زرین‌معدن آسیا بازگشایی شدند.

امروز همچنین پذیره‌نویسی مجدد حق تقدم استفاده نشده شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه با محدودیت حجمی خرید 50 هزار سهمی در هر سفارش با مدت 7 روز کاری آغاز شد.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 25 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. 20 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز به ارزش 6.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت، در بیمه اتکایی امین 12.5 میلیون سهم به ارزش 1.5 میلیون تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود و در پالایش نفت تهران تعداد 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین 10 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد و یک میلیون سهم پتروشیمی زاگرس به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معامله انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که با فروکش کردن نگرانی‌ها از بابت جنجال رئیس جمهور آمریکا بر سر باقی ماندن در پیمان برجام و در نهایت تمدید دوباره لغو تحریم‌های هسته‌ای، انگیزه‌ای جدید برای حضور پررنگ معامله‌گران اغلب حقیقی در تالار شیشه‌ای فراهم شد.

با این همه حجم معاملات سهام نشان می‌دهد که حرکت بازار نیاز به اصلاح شاخص بورس را ضروری دانسته و برای برداشتن گام‌های محکم در بازار هنوز جانب احتیاط را در پیش گرفته است.

امروز در گروه خودرویی‌ها با افزایش انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی قابل قبول در دوره 9 ماهه به پشتوانه ایران خودرو شاهد حضور پررنگ حقیقی‌ها در این گروه بود.

در گروه فلزات اساسی نیز کاهش ذخایر معدنی بورس‌ها و از سویی دیگر جذابت گروه سرب و روی باعث شده تا همچنان اقبال برای جمع‌آوری سهام در این گروه پررنگ باشد.

در گروه فلزات اساسی ملی‌ مس و فولاد مبارکه همچنان سهم‌های پیشرو برای اغلب معامله‌گران این گروه هستند. در گروه معدنی‌ها اما دوقلوهای سنگ آهنی نیز اگر چه با افزایش عرضه از سوی حقوقی‌ها در دامنه نوسان مثبت روبه‌رو شدند که همچنان حقیقی‌ها متقاضی خرید این دو سهم در تالار شیشه‌ای هستند.

در گروه بانک‌ها اما نمادهای بانک ملت، بانک سینا و بانک خاورمیانه در حالی به بازار گردانهای خود دلخوش کرده‌اند که نماد معاملاتی پست بانک در این گروه پس از حدود 6 ماه توقف نماد معاملاتی آماده بازگشایی شد اما نتوانست کشف قیمت را تجربه کند.

در این گروه واگذاری سرمایه‌گذاری ملی ایران به مالک پرآوازه مجتمع آلومینیومی المهدی و آلومینیوم اراک از سوی بانک تجارت دوباره در کانون توجه قرار گرفته که برخی شنیده‌ها حاکی از عدم پرداخت به موقع اقساط "ونیکی" از سوی این سرمایه‌‌دار کرمانی حکایت دارد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد