اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
103/104

قیمت طلا تحت تاثیر گمانه زنی های افزایش نرخ بهره آمریکا تغییری نکرد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در حالی که گمانه زنی ها و انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بیشتر شده است، قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تغییری نداشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1322 دلار رسیده که نزدیک به بالاترین سطح آن در 3 ماه و نیم اخیر بوده است. قیمت طلا هفته گذشته تا 1325 دلار در هر اونس بالا رفت که این بالاترین رقم از 15 سپتامبر به شمار می رود.

قیمت طلا هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی با افزایش روبرو شده است. البته آمارهای وزارت کار آمریکا درباره اشتغال ایجاد شده در ماه دسامبر کمتر از انتظارات اولیه کارشناسان اقتصادی بوده است. ارزش دلار آمریکا پس از انتشار این امارها با کاهش اندکی روبرو شد ولی ظاهرا سرمایه گذاران بر این باورند که این آمارها مانعی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده نخواهد بود.

این مساله بار دیگر موجب افزایش ارزش دلار شده است. البته سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2018 میلادی تدر یجی خواهد بود. تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی گروپ نیز نشان می دهد که فدرال رزرو امسال حداقل 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بانک مرکزی آمریکا سال گذشته 3 بار نرخ بهره را افزایش داده است. طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهر واکنش نشان می دهد.

تازه ترین آمارهای رسمی بانک مرکزی چین نشان می دهد که میزان ذخایر طلای این کشور تا پایان دسامبر 2017 به 59.24 میلیون اونس رسیده که نسبت به پایان نوامبر تغییری نداشته است.

میزان ذخایر ارزی چین نیز در این مدت با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.14 درصد کاهش به 834 تن رسیده است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد