اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رکوردهای دو دلار و نوسان یک دلار

تغییرات قیمتی دلار در بازار رسمی و غیر رسمی حاکی از آن است که با وجود روند رشد سریع در هر دو و ثبت رکوردهای جدید، این دلار آزاد است که نوسان قابل ملاحظه‌ای داشته و تا حدی غیر قابل‌پیش بینی حرکت کرده است.

به گزارش سایت طلابه نقل از ایسنا،دلار دولتی طی حدود یکسال گذشته روند رشدی متفاوت از قبل دارد. این تغییر در حدود شش ماه اخیر به طور ویژه‌ای مشهود است. از زمان راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی در سال ۱۳۹۴ که قیمت دلار حدود ۲۴۰۰ تومان بود اغلب رشد آن بسیار کم رمق و به گونه ای بود که در طول هفته معمولا دو تا سه تومان هم رشد نداشت و به پنج تومان هم نمی رسید، ولی در یکی دو سال اخیر و به طور خاص در سال جاری این روند کاملا متفاوت بوده و حتی در شرایطی رشد ۳۰ تومان در یک روز هم برای دلار دولتی رقم خورده است.

قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی در یکسال گذشته تا ۳۷۵ تومان، از ابتدای سال جاری ۳۶۸ تومان، شش ماه اخیر ۳۵۴ تومان، سه ماه گذشته ۲۰۵ تومان و یک ماه اخیر تا ۷۲ تومان افزایش داشته است. این روند نشان می‌دهد که دلار در شش ماه قبل تا حدود رشد قیمت یک‌سال گذشته خود افزایش دارد. به طوری که اختلاف رشد در این دو دورهیعنی ۳۷۵ تومان در یکسال و ۳۵۴ تومان در شش ماه، فقط در حد ۲۰ تومان است. دلار مبادله‌ای اکنون در رنج قیتی ۳۶۰۹ تومان قرار داشته و برگشت آن به زیر ۳۶۰۰ قابل تصور نخواهد بود.

در سویی دیگر قیمت دلار در بازار آزاد طی روزهای اخیر از نوسان قابل توجهی برخوردار بوده و به کانال ۴۴۰۰ تومان نیز وارد شده است. تغییرات دلار به گونه‌ای بود که حتی اختلاف قیمتی آن در دو روز به حدود ۷۰ تومان هم رسیده و از نرخ ۴۳۷۰ به ۳۲۹۵ برگشته و بار دیگر به ۴۳۲۵ تومان رسیده است. به هر حال نوسان بازار ارز با توجه به عرضه و تقاضای موجود و شرایط حاکم بر بازار رقم می‌خورد که در روزهای اخیر قابل تامل بوده است.

اکنون اختلاف نرخ دو دلار آزاد و مبادله‌ای حدود ۷۲۰ تومان است که در مقایسه با فواصل قبلی قابل توجه خواهد بود.

نرخ رسمی ارز در روز یک‌شنبه

نوع ارز نرخ امروز(ریال)
دلار ۳۶,۰۸۹
پوند ۴۸,۹۶۵
یورو ۴۳,۴۱۱
درهم امارات ۹,۸۲۷
ریال قطر ۹,۹۱۴
روبل روسیه ۶۳۴
یکصد ین ژاپن ۳۱,۹۲۵
یک هزار وون کره جنوبی ۳۳,۹۷۷
فرانک سوئیس ۳۷,۰۲۵
کرون سوئد ۴,۴۱۹
لیر ترکیه ۹,۶۵۵
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد