اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اوپک‌ به فکر خروج از توافق کاهش تولید افتاد

دو منبع آگاه در اوپک گفتند، این سازمان کار بر روی طرح هایی برای خروج از توافق کاهش تولید را آغاز کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از تسنیم،دو منبع آگاه در اوپک گفتند، این سازمان کار بر روی طرح هایی برای خروج از توافق کاهش تولید را آغاز کرده است. این نشان می دهد که تولید کنندگان حداقل به صورت تئوریک در حال بررسی پایان دادن به کاهش تولید های خود هستند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، روسیه و تولید کنندگان دیگر نفت روز 30 نوامبر با هدف پایان دادن به مازاد عرضه در بازار با تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 موافقت کردند. اما بازار به نحو فزاینده ای علاقمند است بداند زمانی که مازاد عرضه مهار شد، تولید کنندگان چگونه از توافق خارجه خواهند شد.

دو منبع اگاه در اوپک گفتند، به دبیرخانه این سازمان وظیفه داده شده تا بر روی طرحی با گزینه های مختلف کار کند و هنوز خیلی زود است بگوییم که این طرح چه ویژگی هایی خواهد داشت.

یکی از این منابع گفت: «این بیشتر یک استراتژی تداوم است تا استراتژی خروج.»

قیمت نفت به لطف کاهش تولید های اوپک و متحدانش در سال جاری میلادی افزایش یافته و به بالای 65 دلار در هر بشکه رسیده که فاصله چندانی با بالاترین رقم های ثبت شده از سال 2015 تاکنون ندارد. این بالاتر از کف قیمت 60 دلاری است که منابع آگاه می گویند اوپک قصد داشته در سال 2018 شاهد آن باشد.

وزرای کشورهای عضو اوپک در اظهارنظرهای علنی خود می گویند هنوز برای صحبت کردن در خصوص استراتژی خروج از توافق زود است، اما اوپک گفته که تولید کنندگان می خواهند همکاری را از جمله در زمینه مدیریت عرضه بعد از سال 2018 نیز ادامه دهند.

هرچند قیمت نفت به ارقامی رسیده که برای اوپک مطلوب به نظر می رسد، اما هدف اعلامی کاهش تولید کاهش میزان ذخایر نفتی در کشورهای توسعه یافته است که بعد از افزایش مازاد عرضه در سال 2014 به شدت بالا رفته بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد