اونس طلا2215.2
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازار ارز در کمای خرید و فروش

روز گذشته، حجم معاملات نقدی دلار بسیار کاهش یافت تا اولین نوسان تک رقمی از چهارشنبه گذشته به ثبت برسد. روز دوشنبه شاخص ارزی با یک تومان افزایش به بهای ۴ هزار و ۱۸۱ تومان رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین، به اعتقاد فعالان، عامل اصلی که زمینه کاهش نوسانات دلار را فراهم کرد، کاهش حجم معاملات بازار نقدی بود. به گفته بخشی از بازیگران باتجربه بازار، تا ساعت یک بعدازظهر حجم معاملات نقدی در بازار حدود ۳۰۰ هزار دلار بود که بسیار کمتر از روزهای پیش بود. به باور وی، معامله‌گران نقدی در ساعات ابتدایی روز دوشنبه تمایل چندانی به خرید یا فروش ارز نداشتند و ترجیح دادند به طور موقت از بازار خارج شوند. این تصمیم بیشتر ناشی از سردرگمی معامله‌گران در مورد آینده قیمت دلار بود. به گزارش دنیای اقتصاد، عده‌ای تصور می‌کردند دلار به کف قیمتی نزدیک شده است، این در حالی بود که دسته‌ای از احتمال کاهش بیشتر قیمت در روزهای ماه سخن می‌گفتند. با این حال، از آنجا که هر دو گروه اطمینان چندانی به روند آینده نداشتند، ترجیح دادند تا مشخص شدن نشانه‌های مشهودتر معامله چندانی نکنند. در واقع روز دوشنبه معاملات ارزی در تعلیق بود و کمتر کسی تمایلی به خرید یا فروش دلار داشت.

برخلاف رشد جزئی دلار، روز دوشنبه سکه تمام بهار آزادی کاهش قیمت را تجربه کرد و با هزار تومان افت روی قیمت یک میلیون و ۳۸۸ هزار تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، علت اصلی افت بهای سکه را می‌توان ناشی از ادامه حراج بانک کارگشایی دانست؛ روز گذشته دهمین حراج سکه برگزار شد. در این میان، رئیس بانک کارگشایی نیز از خلوت شدن تالار در این حراج خبر داد و گفت: در ۹ حراج قبلی حدود ۳۹ هزار سکه تمام و نیم بهار آزادی به فروش رسید. به گزارش «ایبنا»، مسعود سلیمانی افزود: بانک مرکزی نرخ پایه سکه یک بهار آزادی برای روز دوشنبه را یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان تعیین کرد که با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده با قیمت یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۲۰ تومان به حراج گذاشته شد. به گفته وی، نرخ پایه نیم سکه نیز ۵۸۴ هزار تومان تعیین شد که با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۶۳۶ هزار و ۵۶۰ تومان حراج شد.وی در بخش انتهایی سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش صف خرید و خلوتی تالار در حراجی روز گذشته پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه ادامه یابد.

افزایش جزئی خریدهای ارزی

از حدود ساعت یک بعدازظهر زمانی که قیمت توان زیادی برای پایین رفتن از محدوده ۴ هزار و ۱۷۰ تومان را از خود نشان نداد، مقداری خریدهای ارزی در بازار بالا رفت. فعالان بازار تصور می‌کردند عرضه بازارساز نیز نسبت به دو روز ابتدایی هفته پایین‌تر آمد؛ بنابراین کمی با فراغ بال بیشتری خریدار شدند. البته دلیل خاصی نیز وجود نداشت که بازارساز عرضه زیاد روزهای ابتدایی هفته را ادامه دهد و قیمت کم نوسان را دچار تغییرات شدید کاهشی کند. در واقع وضعیت بازار به اندازه‌ای آرام بود که عدم مداخله در آن بیشتر به آرامش معاملات کمک می‌کرد. عده‌ای از معامله‌گران باور داشتند روند کاهشی دلار در ۲ روز ابتدایی هفته بیشتر ناشی از هیجان عرضه ارز از سوی بازارساز بود. آنها اعتقاد داشتند با کاهش این هیجان و بازگشت تقاضای ژانویه به بازار، قیمت بار دیگر توان رشد را خواهد داشت. این در حالی است که عده زیادی نیز باور دارند بازارساز توان مدیریت قیمت‌ها را دارد و به همین دلیل بهتر است معامله‌گران در خرید ارز احتیاط کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد