اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
149/150

پیش بینی بی ان پی پاریباس از روند قیمت طلا و نقره طی ماه های آینده

سایت طلا : بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس پیش بینی کرده است که روند قیمت جهانی طلا و نقره طی ماه های آینده صعودی خواهد بود ولی نقره عملکرد بهتری نسبت به طلا خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، گرچه قیمت جهانی نقره و طلا طی روزهای اخیر با نوسانات زیادی روبرو شده و نسبت به ماه های قبل با کاهش همراه بوده است ولی تحلیلگران بانک بی ان پی بر این باورند که قیمت نقره طی سال 2018 میلادی عملکرد بهتری نسبت به طلا خواهد داشت و به سرمایه گذاران توصیه می کنند تا اقدام به خرید نقره کنند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بانک بی ان پی تاکید کردند که نقره هم اکنون در کف قیمت خود قرار دارد و قیمت طلا نیز در شرایط فعلی عادلانه و منصفانه است.

تعداد مبادلات جهانی طلا و نقره طی روزهای اخیر با افزایش روبرو شده و پیش بینی می شود این روند صعودی طی روزهای آینده و به خصوص در سال 2018 میلادی با افزایش روبرو شود.

افت قیمت جهانی نقره طی هفته های اخیر در شرایطی است که تقاضای صنعتی برای این فلز گرانبها افزایش داشته و از سوی دیگر عرضه با کاهش روبرو شده است.

مکسول گلد تحلیلگر مدیر راهبرد سرمایه گذاری در صندوق ئی تی اف در این باره گفت: نقره پتانسیل بیشتری نسبت به طلا برای افزایش قیمت دارد. رشد تولیدات صنعتی جهان می تواند عامل اصلی برای افزایش قیمت جهانی نقره طی ماه های آینده باشد.

بانک کانادایی تی دی اس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره طی سال آینده به طور میانگین به 20 دلار خواهد رسید.

البته قیمت طلا و نقره از زمان اعلام نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. فدرال رزرو تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2017 میلادی افزایش دهد و قصد دارد تراز مالی خود را نیز با سرعت بیشتری کاهش دهد.

بانک های مرکزی انگلیس و اروپا نیز در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده اند. البته بانک مرکزی اروپا قصد دارد سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو طی سال آینده نیز نرخ بهره را 3 بار دیگر افزایش خواهد داد. البته بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بتواند طی ماه های آینده با سرعت زیاد نرخ بهره را افزایش دهد.

هنوز نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت نرخ تورم آمریکا وجود دارد. تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی مهم قیمت طلا در کوتاه مدت 1262 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1268 دلار افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد