اونس طلا2317.92
مظنه15,241,000
18 گرم3,518,300
ارزش سکه34,337,973
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000
در یک ماه گذشته صورت گرفت

کشف هشتمین محموله طلای قاچاق از ترکیه

گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشف هشتمین محموله طلای قاچاق در یک ماه گذشته از مسافران ورودی از ترکیه خبر داد.

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، قاچاقچیان طلا با توجه به کشف محموله ها از مسافران ایرانی در هفته های گذشته، این بار سعی کردند با ترفند جدید و با استفاده از چهار شهروند ترکیه ای محموله طلای خود را به صورت قاچاق وارد کشور کنند .

ماموران گمرک با رصد اطلاعات مسافران ورودی به کمک دستگاه های کنترلی توانستند از آنان 2 کیلو و 248 گرم طلای ساخته شده و زیورآلات قاچاق را کشف و ضبط کنند.
قاچاقچیان طلا از همان ترفندهای گذشته استفاده کرده و زیورآلات را در قسمت های مختلف بدن مسافران جاسازی کرده بودند، اما ماموران گمرک بازرگان توانستند با هوشیاری این مقدار طلای قاچاق را از این مسافران کشف کنند.
عمده ترین دلیل قاچاق مسافری طلا در یک ماهه گذشته نوسان شدید قیمت طلا و ارز در دو سوی مرزهای ایران و ترکیه بوده که انگیزه سود جویان را نسبت به قاچاق طلا و ارز افزایش داده است.
ایران یکی از قطب های مصرف طلا در جهان به شمار می رود که بخشی از طلای مورد نیاز آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود اما در سال های اخیر به دلیل رکود در صنعت طلا و جواهر کشور که دست اندرکاران این صنعت آن را ناشی از مالیات 9 درصدی ارزش افزوده در این بخش می دانند، قاچاق طلای ساخته شده به ایران افزایش یافته در حالی که طبق قانون، واردات انواع طلای ساخته شده به کشور ممنوع است.
هند، هنگ کنگ، تایلند، ایتالیا، ترکیه و حتی آمریکا از کشورهایی اند که قاچاق طلا از مبداء آنها به ایران انجام می شود.
به گفته محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، عمده طلای وارداتی، قاچاق است اما نکته قابل تامل اینکه بسیاری از اینگونه طلاها از نظر عیار، استاندارد نیستند و خلوص طلا در این مصنوعات کمتر از استاندارد است.
بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (رایلو) در 9 ماهه سال 2017، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و تخلف رتبه دوم را کسب کرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد