اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه میتسوبیشی تحلیل کرد: 127.128

نگرانی نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا موجب افزایش قیمت طلا در سال آینده خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی امیدواری زیادی نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا در سال 2018 میلادی دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران موسسه میتسوبیشی بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات مربوط به نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا را زیر نظر دارند و نگرانی های مربوط به روند افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده می تواند موجب تقویت و افزایش قیمت جهانی طلا در سال آینده میلادی شود.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد. قیمت طلا نسبت به نشست قبلی فدرال رزرو در ماه سپتامبر حدود 5 درصد کاهش داشته است. با توجه به اینکه سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که افزایش احتمالی نرخ بهره در نشست دسامبر پیش از این تاثیر خود را بر قیمت طلا و ارزش دلار گذاشته است، بنابر این پیش بینی می شود که قیمت طلا پس از نشست روز چهارشنبه بار دیگر با افزایش روبرو خواهد شد.

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افت 2.6 درصدی روبرو شده که این میزان کاهش از ماه می بی سابقه بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی موسسه میتسوبیشی، اظهارات یلن در پایان نشست دو روزه فدرال رزرو و ارزیابی بانک مرکزی آمریکا نسبت به وضعیت رشد اقتصادی و نرخ تورم می تواند تاحد زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا تاثیر گذار باشد.

جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: در حالی که جرومی پاول قرار است از فوریه ریاست فدرال رزرو آمریکا را بر عهده بگیرد و هنوز تعدادی از پست های فدرال رزرو خالی مانده است، نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا در سال 2018 میلادی وجود دارد.

بسیاری از تحلیلگران بین المللی پیش بینی کرده اند که فدرال رزرو طی سال آینده 3 یا 4 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. روند نوسانات بهره اوراق قرضه آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود.

به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. روشن شدن وضعیت نرخ بهره آمریکا انگلیس و اروپا نیز عامل مهمی به شمار می رود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد