اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
109110

پیش بینی کامرز بانک آلمان درباره روند قیمت طلا در سال 2018

سایت طلا : تازه ترین پیش بینی کامرز بانک آلمان نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 میلادی به 1325 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، کامرز بانک آلمان در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرده است که قیمت طلا در سال 2018 میلادی برای سومین سال متوالی با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش پایین بودن نرخ بهره واقعی و ادامه نگرانی های سیاسی در آمریکا و اروپا می تواند عامل مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی در سال 2018 میلادی باشد.

این بانک آلمانی در ادامه افزود: قیمت نقره نیز طی سال آینده به خاطر رشد تقاضای صنعتی با افزایش روبرو خواهد شد. البته قیمت پالادیوم طی سال آینده نمی تواند به روند صعودی اش ادامه دهد چرا که تقاضای مربوط به بخش خودروسازی با کاهش روبرو می شود.

کامرز بانک پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا طی سال آینده به 1325 دلار خواهد رسید . قیمت طلا در شش ماه نخست سال آینده به طور متوسط به 1300 دلار و در شش ماه دوم به 1350 دلار می رسد.

این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره نیز سال آینده به 17.25 دلار خواهد رسید.

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افت 2.6 درصدی روبرو شده ولی از ابتدای امسال تاکنون با رشد 8 درصدی همراه بوده است.

کامرز بانک اعلام کرده است که طلا می تواند به روند صعودی خود مانند دو سال اخیر ادامه دهد. مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در سال آینده نیز سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان خواهد بود. سیاست های انبساطی پولی موجب خواهد شد تا نرخ بهره واقعی در اقتصادهای بزرگ جهان همچنان پایین باشد.

نگرانی و نااطمینانی های سیاسی در آمریکا و اروپا نیز می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود. روند دشوار تشکیل دولت جدید در آلمان و انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی ایتالیا و مسائل مربوط به برگزیت و استقلال کاتالونیا می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته باشد.

از سوی دیگر به نظر می رسد تنش های سیاسی در دومین سال ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا نیز ادامه خواهد یافت. تنش های سیاسی مربوط به کره شمالی خاورمیانه و ونزوئلا و تشدید تنش بین روسیه و غرب نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا باشد.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته جاری خود نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد. روند صعودی نرخ بهره آمریکا در سال 2018 نیز ادامه خواهد یافت.

این بانک آلمانی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت پالادیوم نیز سال آینده به 1010 دلار در هر اونس خواهد رسید. این رقم برای پلاتین نیز به 975 دلار خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد