اونس طلا2394.45
مظنه16,101,000
18 گرم3,716,900
ارزش سکه36,275,553
قدیم (بهار)40,600,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000
تحلیلگر ارشد موسسه مارکس اسپکترون:101.102

تنش های سیاسی و افت سهام نمی تواند کمکی به افزایش قیمت طلا داشته باشد

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که انتظارات مربوط به سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، دیوید گووت رئیس بخش فلزات گرانبها در موسسه سرمایه گذاری مارکس اسپکترون تاکید کرد: انتظارات مربوط به سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده و تشدید تنش های سیاسی و افت ارزش سهام نمی تواند کمکی به افزایش قیمت طلا در شرایط فعلی بکند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در کانون توجهات سرمایه گذاران بین المللی قرار دارد و در چنین شرایطی طلا نمی تواند درخشش چندانی در بازارهای جهانی داشته باشد. افزایش نرخ بهره به طور معمول موجب افزایش ارزش دلار می شود و این مساله کاهش تقاضای طلا را در پی خواهد داشت.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 12 و 13 دسامبر تقریبا 100 درصد خواهد بود. البته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو به احتمال 50 درصد تا نوامبر آینده 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

البته موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا در سال 2018 میلادی حداقل 4 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

از سوی دیگر تصمیم فدرال رزرو برای کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری نیز تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت.

افشین نبوی تحلیلگر برجسته موسسه ام کی اس سوییس نیز در این باره گفت: افزایش ارزش دلار و عوامل تکنیکال موجب شده است تا قیمت طلا در روزهای اخیر با کاهش نسبی روبرو شود ولی به نظر من تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل، موجب تقویت مجدد تقاضا و قیمت طلا می شود.

وی افزود: تقویت ارزش دلار آمریکا در آستانه نشست فدرال رزرو در هفته آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. زمانی که طلا سطح حمایتی 1260 دلاری را شکست، این مساله موجب رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی شده است.

وی بر این باور است که تصمیم اخیر موجب تغییر و تحولات بسیار خطرناکی در خاورمیانه خواهد شد. به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد