اونس طلا2387.46
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
99/100

قیمت طلا پس از افت شدید روز پنجشنبه با افزایش نسبی روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز جمعه با رشد نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در 4 ماه اخیر رسیده بود، امروز جمعه با افزایش نسبی همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1249 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1243 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از 26 جولای بوده است.

ارزش دلار آمریکا همچنان روندی صعودی داشته و در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده است. تصویب طرحی برای افزایش موقت منابع مالی دولت آمریکا و همین طور امیدواری ها نسبت به تصویب نهایی طرح مالیاتی دولت ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

در حالی که رزمایش هوایی گسترده 5 روزه آمریکا و کره جنوبی از روز دوشنبه تاکنون ادامه دارد، یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی تاکید کرد که 2 فروند بمب افکن راهبردی بی یک بی آمریکایی امروز پنجشنبه در این مانور شرکت کردند.

کره شمالی هشدار داده است که برگزاری این مانور، شبه جزیره کره را در آستانه جنگ هسته ای قرار داده است.

تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به طور غیر منتظره ای کاهش داشته است. این مساله موجب افزایش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده شده است.

تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل موجب تنش های سیاسی تازه ای در خاورمیانه شده است. جنبش حماس خواستار آغاز انتفاضه جدیدی در سرزمین های اشغالی فلسطین شده است.

قیمت بیت کوین نیز پس از رشد 60 درصدی در هفته جاری به بیش از 16 هزار دلار رسیده است. این مساله گمانه زنی ها درباره حباب قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را افزایش داده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.31 درصد کاهش به کمتر از 842 تن رسیده است. با کاهش نسبی قیمت طلا در روزهای اخیر تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی با افزایش روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در ساعات آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار شاخص سهام و تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و در حال توسعه قرار خواهد داشت.

انتشار امارهای مهم اقتصادی چین منطقه یورو و آمریکا نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد