اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
89/90

هشدار بانک مریل لینچ نسبت به فشار شدید بر قیمت طلا و نقره در سال 2018

سایت طلا : بانک آمریکایی مریل لینچ هشدار داده است که سال آینده دوران سختی برای فلزات گرانبها خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک آمریکایی مریل لینچ در تازه ترین چشم انداز خود از وضعیت بازار فلزات گرانبها در سال 2018 میلادی هشدار داده است که بهبود اوضاع اقتصادی جهان و افزایش نرخ بهره می تواند دوران سختی را برای فلزات گرانبها در سال آینده رقم بزند.

بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا طی سال آینده به 1326 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به قیمت های کنونی حدود 5 درصد بیشتر خواهد بود.

این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره نیز سال آینده به 17.41 دلار می رسد که این رقم نیز نسبت به قیمت های کنونی 8 درصد بیشتر است.

گزارش بانک مریل لینچ در حالی منتشر شده است که قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود در 4 ماه اخیر رسیده است. قیمت نقره نیز به پایین ترین سطح از اواسط ماه جولای کاهش یافته است.

فرانسیسکو بلانچ تحلیلگر ارشد اقتصادی بانک مریل لینچ در این باره گفت: افزایش نرخ بهره واقعی و تقویت احتمالی ارزش دلار آمریکا می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها وارد کند. در حالی که پیش بینی می شود نرخ تورم طی سال آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد ولی بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره می تواند مانع بزرگی برای تقویت قیمت جهانی طلا باشد.

این بانک پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال اینکه فدرال رزرو تا نوامبر آینده نرخ بهره را 2 بار افزایش دهد حدود 50 درصد خواهد بود.

بانک مریل لینچ پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا طی سال آینده به 2.4 درصد خواهد رسید. این رقم در سال 2017 به 2.2 درصد می رسد. نرخ بیکاری آمریکا نیز طی سال آینده به کمتر از 3 درصد خواهد رسید.

برخی کارشناسان بر این باورند که رشد اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد چرا که ریسک های مربوط به سیستم مالی با کاهش همراه می شود. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد