اونس طلا2211.49
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگران اقتصادی: 69/70

ادامه تنش های سیاسی در واشنگتن به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ادامه تنش های سیاسی در کاخ سفید به نفع قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر در محدودترین دامنه نوسان خود در 12 سال اخیر تثبیت شده است، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که ادامه تنش های سیاسی در واشنگتن می تواند در کوتاه مدت موجب تقویت قیمت جهانی طلا شود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در ماه نوامبر بین 1260 تا 1300 دلار در نوسان بوده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر تنش های سیاسی جدید بر سر پرونده دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شده است.

البته قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 0.7 درصدی همراه بوده است. مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرده است که در جریان تحقیقات قضایی به مقام های اف بی آی دروغ گفته و حاضر است با دادستان پرونده همکاری کند.

اخبار مربوط به جنجال تازه سیاسی در آمریکا موجب تقویت قیمت طلا و کاهش ارزش دلار و شاخص سهام شده است. فلین گفته است که دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی به وی دستور داده است تا با مقام های روسی ارتباط برقرار کند.

البته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی با نوسانات شدیدی روبرو نخواهد شد چرا که رای گیری سنای آمریکا درباره طرح اصلاحات مالیاتی در پیش است و تصویب احتمالی این طرح می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا تمام شود.

برخی منابع آگاه تاکید کرده اند که سنای آمریکا آراء کافی برای تصویب طرح اصلاحات مالیاتی را در اختیار دارد.

برخی استراتژیست های بازار طلا بر این باورند که قیمت این فلز زرد تا زمانی که نتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند، در محدوده فعلی تثبیت خواهد شد.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه بلولاین فیوچرز نیز گفت: تحولات جدید نشان می دهد که همه بازارهای جهانی تا چه حدی نسبت به مسائل سیاسی حساسیت نشان می دهد. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1268 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا تا زمان برگزاری نشست آتی فدرال رزرو در ماه دسامبر تغییر چندانی نخواهد داشت. پیش بینی می شود سرمایه گذاران بین المللی منتظر رای گیری سنای آمریکا درباره طرح اصلاحات مالیاتی و همین طور تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره هستند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد