اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران ارشد بازار طلا : 61.62

افزایش قیمت طلا به هیچ وجه پایدار و باثبات نیست

سایت طلا : تحلیلگران برجسته بازارهای بین المللی نسبت به عدم پایداری رشد قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر هشدار داده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران مستقل بازارهای بین المللی بر این باورند که علی رغم رشد 12 درصدی قیمت طلا از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون، به نظر می رسد روند صعودی قیمت این فلز گرانبها به هیچ وجه باثبات و پایدار نخواهد بود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که طلا برای ادامه روند صعودی قیمت طی ماه های آینده، نیاز به افزایش تقاضا و خرید خواهد داشت.

این گزارش افزود: اگر سرمایه گذاران بین المللی طی ماه های آینده اقدام به خرید بیشتر طلا نکنند و تقاضای جهانی با رشد چشمگیری روبرو نشود، طلا قادر به ادامه روند صعودی قیمت نخواهد بود.

آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری و پوشش ریسک در سال 2017 میلادی با کاهش روبرو شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در هفته های اخیر یک دوره باثبات را پشت سر می گذارد و به همین علت در محدوده 1250 تا 1300 دلاری تثبیت شده است.

از سوی دیگر علت اصلی افزایش قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2017 تاکنون کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است. ارزش دلار از ابتدای امسال تاکنون 9 درصد کاهش داشته است.

گروهی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت طلا طی سال آینده نیز با روندی صعودی روبرو خواهد شد حتی اگر ارزش دلار آمریکا نیز افزایش یابد.

پیش بینی می شود سقوط شدید قیمت بیت کوین و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب خواهد شد تا قیمت طلا طی ماه های آینده با افزایش روبرو شود و افزایش ارزش دلار نیز نخواهد توانست این روند صعودی را متوقف کند.

قیمت طلا از اواسط اکتبر تاکنون در محدوده فعلی تثبیت شده و به نظر می رسد تا زمانی که نتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند، در محدوده فعلی باقی خواهد ماند.

به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره و ادامه نااطمینانی درباره طرح مالیاتی دولت آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد