اونس طلا2316.59
مظنه15,216,000
18 گرم3,512,600
ارزش سکه34,281,648
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,800,000
ربع14,950,000

نمایشگاهی برای تبدیل کیش به نگین طلایی خلیج فارس

سایت طلا: سومین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر کیش پس از 5 روز برپایی در حالی به پایان یافت که می تواند به نقطه عطفی در صنعت طلا و جواهر کشور مبدل گردد.

به گزارش سایت طلا، جزیره زیبای کیش امسال میزبان سومین نمایشگاه طلا نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و صنایع وابسته بود، نمایشگاهی که با حمایتها و پشتیبانی ها می تواند این جزیره توریستی را به قطب تولید و صادرات ایران و منطقه تبدیل کند.
نزدیکی به آبهای آزاد و همچنین همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، معافیت مالیاتی و قرارگرفتن در منطقه آزاد همگی می تواند کیش را به نگین طلایی خلیج فارس و مرکزی برای سرمایه گذاری و تولید طلا و جواهرات مبدل کند.
نمایشگاه طلا و جواهر کیش طی این سه سال برگزاری با رشد قابل توجهی همراه بوده و ایجاد همچنین نمایشگاهی در این نقطه از کشور و جذب مشارکت کننده در موقعیت رکود اقتصادی بازار به واقع کار بزرگ و طاقت فرسایی بشمار می رود که مجری آن از عهده این امر به خوبی برآمده است.
امسال نمایشگاه سوم طلا و جواهر کیش متفاوت تر از گذشته برگزار شد، و حضور اتحادیه ساعت و برخی از گالری داران و فروشندگان ساعت، خون تازه ای در رگ این نمایشگاه تزریق کرد. گرچه نمی توان از حضور برخی از کشورهای صاحب نام در زمینه طلا و جواهر در نمایشگاه امسال نیز چشم پوشید. حضور کشوری چون تایلند که خود پایتخت جواهرات دنیا لقب گرفته، و همچنین هنگ کنگ، ترکیه، هند و افغانستان همگی بر عیار نمایشگاه سوم طلا و جواهر افزوند.
میل به سوی حرفه ای برگزار شدن نمایشگاه و همچنین تعامل و دعوت از اتحادیه ها و تشکلهای طلا و جواهر سراسرکشور، حضور فعالین و کارشناسان صنعت طلا و جواهر کشور و نیز توجه به رسانه ها و اطلاع رسانی دقیق و حرفه ای همگی نمایی قابل قبول از این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد.
گرچه هیچ نمایشگاهی را نمی توان بدون مشکل فرض نمود و طبیعتاً برخی معایب هم در این نمایشگاه وجود داشت؛ که از آن جمله می توان به عدم حضور چهره های شاخص دولتی و اقتصادی در این نمایشگاه نام برد، خالی بودن برخی از غرفه ها که می شد با طراحی بهتر برخی نقایص آن را برطرف نمود، و یا اضافه نمودن یک روز به زمان برگزاری نمایشگاه، ولی همه اینها به هیچ وجه زحمات تیم برگزار کننده نمایشگاه را که از 10 ماه پیش به طور جدی پیگیر اجرا و شکل گیری سومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش بودند را کم ارزش نمی کند.
گزارش سایت طلا حاکیست، در همین میان باید اقرار کرد که عدم حضور برندهای مطرح صنعت طلا و جواهر کشورمان در این نمایشگاه و کلیه نمایشگاههای طلا و جواهر کشور همکنون به چالش اصلی همه نمایشگاه های طلا و جواهر در کشور تبدیل شده است، مجاب کردن و اطمینان بخشی به ایشان برای حضور در نمایشگاه و عدم ایجاد مشکلات مالیاتی برای ایشان پس از آن می تواند به رشد این نمایشگاهها و ارتقاء جایگاه صنعت طلا و جواهر کشورمان کمک شایانی نماید.
به هرحال سومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش خاتمه یافت و همکنون همه نگاهها به نمایشگاه سالی آتی این جزیره دوخته شده است.
نمایشگاه نوپایی که نهال آن سه سال گذشته کاشته شد و به گفته مجری آن طی این سالها به سختی و مشقت برگزار گردید، و طی این سه سال هیچ توجیه اقتصادی برای برگزارکننده آن نداشته است، و شاید دیگر همچین نمایشگاهی در این جزیره برگزار نگردد.
در این موقعیت حمایتهای دولتی و صنفی در برگزاری این نمایشگاه بسیار مهم بوده و امیداست با نگاه مثبت مسئولین به صنف و صنعت طلا و جواهر این بخش مهم اقتصادی کشور که دارای پتانسیل بالای اشتغالزایی و درآمدزایی است به شکوفایی و اوج خود برسد. انشاءالله.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد