اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سه زنگ خطر برای دلار!

بازارهای جهانی هفته مملو از رویداد خود را با احتیاط و بنا بر روند هفته گذشته استارت زدند.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین، شاخص دلار در روند هفته پیش نزدیک به یک درصد افت کرد تا شرایط برای اوج‌گیری اونس طلا فراهم شود. اما اونس فلز زرد از این شرایط به اندازه‌ای که می‌شد بهره نبرد تا انتظار افزایشی قیمت طلا به هفته اخیر موکول شود.

هفته شلوغ بازارهای جهانی

هر اونس از این فلز گرانبها دوشنبه در قیمت ۱۲۸۸ دلاری باز شد و تا ساعت ۸ شب به قیمت ۱۲۹۶ دلار رسید. با اینکه ساعات ابتدایی بازار جهانی به سود اونس طلا پیش‌ رفت ولی سایه احتیاط در بازار‌ها کاملا مشهود بود. کارشناسان دلیل این نوع از احتیاط را به ازدیاد رویداد‌های تاثیرگذار بر روند بازار جهانی ربط می‌دهند. به گزارش دنیای اقتصاد، نامعین بودن جهت نتایج این رویدادها باعث شد پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت (چند ساعته) برای معامله‌گران عملی نباشد و آنها را ناچار به دوری از ریسک کرد. در حالتی که دلار بازهم به افت خود ادامه دهد، اونس طلا از فرصت دوباره چشم‌پوشی نخواهد کرد و شانس خود را برای تلاقی با قیمت ۱۳۰۰ دلاری امتحان خواهد کرد.

هجوم چندسویه رویدادها

اکثر رویدادهای این هفته به فدرال‌رزرو آمریکا مربوط هستند. امشب جروم پاول، در برابر کمیته بانکی سنا قرار خواهد گرفت تا از رای این کنگره درباره ریاستش بر فدرال‌رزرو مطلع شود. رئیس فعلی فدرال‌رزرو نیز فردا در برابر کمیته تلفیقی اقتصادی کنگره خواهد ایستاد تا گزارش عملکرد بانک مرکزی آمریکا را ارائه دهد. سایر اعضای ایالتی فدرال‌رزرو نیز در نوبت‌های مختلف، سخنرانی‌های خود را درباره موانع و وضعیت سیاست پولی این کشور ایراد خواهند کرد. از طرف دیگر دونالد ترامپ در حال دیدار و رایزنی با اعضای جمهوری‌خواه سنا به‌منظور جمع‌آوری رای برای لایحه کاهش مالیاتی است. برخی از کارشناسان این رفتار رئیس‌جمهوری آمریکا را نوعی از اعمال فشار قلمداد می‌کنند. اعمال فشار ترامپ به هم‌حزبی‌هایش برای بازارها به معنای در خطر بودن تصویب طرح کاهش مالیاتی است؛ بنابراین ناامیدی از دلار واکنش منطقی در روز دوشنبه محسوب می‌شد. شاخص دلار روز گذشته در عدد ۷۵/ ۹۲ واحد کار خود را آغاز کرد و تا ساعت ۵ بعد از ظهر به ۶۱/ ۹۲ واحد کاهش یافت. سه عامل دیگری که از طرف خبرگزاری‌های معتبر و تحلیلگران باسابقه به تضعیف دلار نسبت داده می‌شوند.

سه زنگ خطر برای دلار!

تحلیلگران به کرات در چند روز اخیر به سه اهرم که در حال وارد کردن فشار بر شاخص دلار هستند اشاره کرده‌اند. اولین اهرم، خطی شدن منحنی بازدهی اوراق قرضه آمریکا است. خطی شدن این منحنی به معنای کاهش فاصله بازدهی اوراق بلندمدت و کوتاه‌مدت است؛ اهرم دوم مربوط به نارسایی تورم به نرخ هدف فدرال‌رزرو است. سومین اهرمی که مخل رشد دلار شده است، به پیشروی ارز‌های دیجیتالی مربوط است. بیت‌کوین به‌عنوان مهم‌ترین ارز رمزنهاد در دنیای دیجیتالی، در حال اشغال سهم طلا و دلار در بازار‌های جهانی است. این پدیده روزبه‌روز توجه سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بیشتری را به خود جلب می‌کند. بیت‌کوین تا عصر روز گذشته در حال تلاش برای مجاورت با مرز ۱۰ هزار دلاری بود و به رکوردشکنی‌های این روز‌هایش ادامه داد. این پول دیجیتالی که دیروز در قیمت ۷۹۰۰ دلاری باز شده بود تا ساعت ۵ عصر به سمت قیمت ۱۰ هزار دلاری خیز برداشت و قیمت ۹۷۷۱ دلاری را نیز لمس کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد