اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
11.12

قیمت جهانی طلا پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو کاهش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز چهارشنبه تحت تاثیر انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا و ابراز نگرانی برخی مقام های ارشد فدرال رزرو درباره پایین بودن نرخ تورم، با افزایش یک درصدی روبرو شده بود، امروز پنجشنبه بار دیگر با کاهش نسبی همراه شده است.

بر اساس این گزار ش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1290 دلار رسیده است.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که بسیاری از سیاستگذاران پولی این کشور انتظار دارند که نرخ بهره در کوتاه مدت با افزایش روبرو شود. البته برخی از سیاستگذاران پولی فدرال رزرو آمریکا نگرانی خود را نسبت به چشم انداز ناامید کننده نرخ تورم اعلام کرده اند و بر این باورند که فدرال رزرو قبل از هرگونه تصمیم برای افزایش نرخ بهره ، باید منتظر انتشار آمارهای اقتصادی بیشتر باشد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که میزان سفارش کالاهای بادوام در ماه اکتبر به طور غیر منتظره ای با کاهش روبرو است. سفارش کالاهای بادوام در آمریکا در سه ماه قبل از ان با افزایش متوالی روبرو شده بود.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات امروز با افزایش نسبی روبرو شده است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که بانک مرکزی انگلیس پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور را کاهش داده است. این مساله موجب تشدید نگرانی ها نسبت به تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده است.

5 منبع آگاه در مصاحبه با رویترز تاکید کرده اند که بانک مرکزی اروپا در نشست دسامبر سیاست های پولی فعلی را تایید خواهد کرد. پیش بینی می شود سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا تا اوایل سال 2018 میلادی بدون تغییر حفظ خواهد شد.

ادامه نگرانی های سیاسی در آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات در بازارهای بین المللی به خصوص قیمت طلا داشته باشد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای تشکیل دولت جدید با چالش های جدی روبرو شده است. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منطقه یورو چین تاثیر مهمی بر قیمت کالاهای راهبردی دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد