اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند: 163.164

قیمت جهانی طلا بر لبه تیغ حرکت می کند

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نوسانات قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی کاملا حساس و تعیین کننده است و این فلز گرانبها بر لبه تیغ خرکت می کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که مسیر قیمت طلا در آینده نزدیک به شدت تحت تاثیر کاتالیزورهای مهمی قرار دارد که بتواند بر روند نزولی یا صعودی قیمت آن تاثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در یک ماه اخیر بین میانگین 100 روزه و 200 روز گذشته در نوسان بوده است.

به اعتقاد برخی اقتصاددانان، گرفتار شدن قیمت طلا در یک بازه نوسانی بسیار محدود مساله ای است که برای نخستین بار از سال 2005 میلادی اتفاق افتاده است. پیش بینی می شود این احتمال هنوز وجود دارد که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال با رشد 20 درصدی روبرو شود.

لاکمن اوتونگا تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام در این باره تاکید کرد: قیمت 1280 دلار در هر اونس سطح قیمتی بسیار حساس و تعیین کننده ای برای نوسانات طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر طلا به کمتر از 1280 دلار در هر اونس کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که با افت بیشتری روبرو شده و تا سطح 1267 دلاری کاهش یابد. اگر سطح 1280 دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 1289 دلار و سپس 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

البته در شرایط کنونی هیچ کاتالیزور مهمی در عرصه بین المللی وجود ندارد که بتواند قیمت جهانی طلا را دستخوش نوسانات شدیدی کند. اگر طلا بتواند در کوتاه مدت به بالاتر از 1284 دلار در هر اونس برسد، این احتمال وجود دارد که به زودی به بیش از 1306 دلار افزایش پیدا کند.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی مارکتس نیز اعلام کردند که اگر طلا بتواند بالاتر از سطح 1280 دلاری تثبیت شود به زودی به 1290 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسئ وضعیت شاخص سهام در بازارهای بین المللی و ارزش دلار آمریکا مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد بود.

نگرانی های مربوط به تنش های سیاسی در عرصه بین المللی و طرح اصلاح مالیاتی دولت ترامپ نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد