اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه جی اف ام اس خبر داد: 157.158

بازار نقره امسال با مازاد عرضه روبرو می شود

سایت طلا : موسسه جی اف ام اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که بازار جهانی نقره در سال 2017 میلادی با مازاد اندک عرضه روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که موسسه جی اف ام اس پیش از این اعلام کرده بود که بازار جهانی نقره برای چهار سال متوالی با کمبود عرضه روبرو می شود، این موسسه در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که بازار نقره امسال با مازاد عرضه همراه می شود.

بر اساس این گزارش بازار نقره امسال با مازاد عرضه معادل 32.2 میلیون اونس روبرو می شود. در سال های اخیر کمبود عرضه با افت روبرو شده و از 136 میلیون اونس در سال 2013 میلادی به کمتر از 18.9 میلیون اونس در سال 2016 رسیده است.

این گزارش افزود: میانگین قیمت جهانی هر اونس نقره از ابتدای امسال تاکنون به 17.13 دلار رسیده است این رقم در مدت مشابه سال قبل به 17.23 دلار رسیده بود. پیش بینی می شود میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به طور کلی به 17.13 دلار برسد ، این رقم سال گذشته نیز به 17.14 دلار رسیده بود.

پیش بینی می شود میزان کل عرضه نقره در سال 2017 به یک میلیارد اونس برسد. افزایش عرضه قراضه نقره تا حد زیادی کاهش تولید معادن نقره جهان را پوشش خواهد داد. میزان تولید نقره از معادن جهان امسال به 869 میلیون اونس می رسد که نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش خواهد داشت. کاهش تولید شیلی و استرالیا در شش ماه نخست امسال تاثیر زیادی بر افت تولید نعادن نقره جهان داشته است.

پس از سه سال متوالی که عرضه قراضه نقره با کاهش روبرو شده، پیش بینی می شود عرضه قراضه امسال با رشد یک درصدی روبرو شده و به بیش از 141 میلیون اونس برسد.

تقاضای فیزیکی نقره نیز امسال با 5 درصد رشد به بیش از 976 میلیون اونس خواهد رسید. کاهش تقاضای سرمایه گذاری عامل اصلی افت تقاضای نقره به شمار می رود. تقاضای بخش صنعتی برای نقره نیز امسال با 3 درصد رشد به بیش از 581 میلیون اونس خواهد رسید.

تقاضای صنعت خورشیدی برای نقره امسال با 20 درصد افزایش روبرو می شود و به 92 میلیون اونس خواهد رسید. رشد فزاینده تولید برق از پنل های خورشیدی به خصوص در چین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای نقره خواهد داشت.

نصب پنل های خورشیدی در چین از سال 2016 میلادی تاکنون 50 درصد رشد داشته است. تقاضا برای شمش و سکه نقره نیز با افت 37 درصدی روبرو شده و به 130 میلیون اونس می رسد.

تقاضای جواهرات نقره نیز با یک درصد افزایش به 207 میلیون اونس خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد