اونس طلا2331.69
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
119/120

افت شدید قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش شدیدی روبرو شد ولی برای نخستین بار در یک ماه اخیر طی هفته ای که گذشت با افزایش همراه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت جهانی طلا در حالی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش شدیدی روبرو شده که شاخص سهام و ارزش دلار آمریکا نیز تحت تاثیر نگرانی های مربوط به طرح مالیاتی ترامپ و عدم تصویب احتمالی آن در کنگره با کاهش همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات شب گذشته با 13.30 دلار کاهش معادل یک درصد افت روبرو شده و به کمتر از 1275 دلار رسیده است. این برای نخستین بار در یک ماه اخیر است که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افزایش روبرو شده است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.5 درصدی همراه شده است. نمایندگان کنگره و سنای آمریکا هنوز با طرح مالیاتی دولت ترامپ موافقت نکرده اند. ترامپ قصد دارد مالیات شرکت های آمریکایی را کاهش دهد و برخی تحلیلگران نسبت به افزایش شدید کسری بودجه و بدهی های آمریکا هشدار می دهند.

پیتر هاگ تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: با افت قیمت طلا به کمتر از 1282 دلار در هر اونس، سرمایه گذاران زیادی طی روز گذشته اقدام به فروش ذخایر طلا کرده اند.

به نظر می رسد نگرانی های مربوط به عدم تصویب برنامه مالیاتی ترامپ در کنگره و سنا فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی وارد کرده است.

این در شرایطی است که گمانه زنی ها برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بیشتر شده است. شاخص ارزش دلار که روز پنجشنبه با بیشترین کاهش از 10 اکتبر روبرو شده بود طی روز جمعه به ثبات نسبی رسیده است.

سرمایه گذاران بین المللی روز گذشته تنها در 10 دقیقه بیش از 4 میلیون اونس از ذخایر طلای خود را فروخته اند که این مساله از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازارهای بین المللی، مساله ای مرموز ارزیابی شده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر طلا نتواند در کوتاه مدت تا سطح 1293 دلاری افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده با افت بیشتری روبرو شود. به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد