اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سوپراسپرت الکتریکی بدون باتری لامبورگینی +تصاویر

پس از انتشار یک تیزر سرانجام لامبورگینی طرح مفهومی خودروی جدید خود را رونمایی کرد. این ماشین که Terzo Millennio نام دارد، با همکاری موسسه فناوری ماساچوست یا MIT ساخته شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین، در این خودروی شگفت‌انگیز الکتریکی خبری از باتری‌های مرسوم نیست. بدنه لامبورگینی جدید از نانوتیوب‌های کربنی ساخته شده‌است که می‌توانند نقش ابرخازن را بازی کنند. ابرخازن‌ها در روشی متفاوت با باتری‌ها می‌توانند انرژی را جذب و آزاد کنند. البته در ابرخازن‌ها در کنار خصوصیات مثبتی نکات منفی هم دیده می‌شود که برطرف کردن آنها به سالها تلاش نیاز خواهد داشت.

باتری‌های مرسوم در خودروهای الکتریکی وزن زیادی به خودرو اضافه می‌کنند و به ویژه زمانی که راننده بخواهد انرژی زیادی از آنها در مدت زمان کوتاه بگیرد حسابی داغ خواهند شد. در مقابل ابرخازن‌ها وزن بسیار سبکی دارند و می‌توانند در بدنه خودرو جاسازی شوند. در مقابل اما نمی‌توانند انرژی زیادی را برای مدت زمانی طولانی در خود نگه دارند. در حال حاضر ابرخازن‌ها در مواردی استفاده می‌شوند که نیاز به میزان انرژی زیاد در مدت کم باشد. اما در خودروهایی مثل لامبورگینی جدید نیاز به انرژی زیاد اما در مدت طولانی خواهد بود.

طراحی Terzo Millennio درعین‌حالی که جنون‌آمیز به نظر می‌رسد بسیار هدفمند است؛ یعنی مشابه آستون‌مارتین والکیِری قسمت‌ها و فضاهای غیرضروری با پانل‌های بدنه پوشیده نشده بلکه در معرض جریان هوا قرار گرفته است. البته به دلیل اینکه این سوپراسپرت از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی با چهار موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در هریک از چرخ‌ها نصب شده‌اند، نسبت به استفاده از قوای محرکهٔ سنتی، طراحان آزادی عمل بیشتری داشته‌اند. Terzo Millennio همچنین ساختار فوق سبک‌وزنی داشته و به‌طور کامل برای بهره‌وری آئرودینامیکی طراحی شده است.

Terzo Millennio نشان‌دهندهٔ آیندهٔ سوپراسپرت‌ها است. البته بسیاری از فناوری‌های این خودرو نیز متعلق به آینده هستند و نباید انتظار داشت که بتوان به‌زودی آنها را در محصولات تولیدی لامبورگینی دید. اما به گفتهٔ این شرکت ایتالیایی، برخی از این فناوری‌ها به واقعیت نزدیک شده‌اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد