اونس طلا2387.46
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
تحلیلگر ارشد فست مارکتس: 97.98

اکنون فرصت بزرگ و مهمی برای خرید طلا است

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی با این سئوال مهم و دشوار روبرو هستند که آیا روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت یا نه، یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که اکنون فرصت مهمی برای خرید طلا به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد: به نظر من الان فرصت بزرگ و مهمی برای خرید طلا است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: البته طلا هم اکنون تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا قرار دارد. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند اندکی کاهش یافته و میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز با کاهش روبرو شده است.

وی افزود: میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان طی هفته گذشته با افت 1.5 درصدی روبرو شده و تا 31 اکتبر به 470 تن رسیده است .

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: به نظر من سرمایه گذاران بین المللی منتظر فرصت مناسب دیگری برای خرید طلا هستند. به نظر می رسد تشدید ریسک های اقتصادی و سیاسی در عرصه بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا خواهد داشت.

جیم وایکوف تحلیلگر برجسته اقتصادی کیتکو نیوز هم تاکید کرد: رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و افزایش قیمت جهانی نفت می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

تشدید تنش های سیاسی به خصوص موج گسترده بازداشت شاهزادگان و مقام های ارشد سعودی در روزهای اخیر موجب شده است تا قیمت جهانی نفت به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر برسد.

رسانه‌های سعودی شنبه‌شب گزارش دادند که کمیته مبارزه با فساد که چند ساعت پیش به‌دستور سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه این کشور تأسیس شد، دستور بازداشت 11 شاهزاده را صادر کرد.

کمیته مبارزه با فساد همچنین حکم بازداشت 4 وزیر کنونی و ده‌ها وزیر سابق (گفته می‌شود شمارشان 3 نفر است) و برخی مسئولان سابق دولتی را صادر کرده است.

به نظر می رسد سفر ترامپ به آسیا و تشدید احتمالی تنش با کره شمالی نیز عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهم دیگری برای تعیین قیمت طلا در کوتاه مدت به شمار می رود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد