اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیامهای انتخابات اخیر اتحادیه طلا و جواهر تهران

سایت طلا: انتخابات هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هفته گذشته با استقبال پرشورو خیره کننده اعضاء صنفی برگزار شد که در مقایسه این انتخابات با انتخابات دوره های قبل نکات مهم و قابل تأملی را می توان دریافت کرد.

به گزارش سایت طلا، هشتم آبانماه سال جاری انتخابات هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران برگزار شد و ترکیب هیئت مدیره اتحادیه این صنف برای 4سال مشخص شد. انتخاباتی که از نظر حجم مشارکت کننده و چیدمان هیئت مدیره با دوره های قبل با تفاوتها و البته پیامهایی همراه بود.

حجم وسیع مشارکت کننده در انتخابات امسال اتحادیه طلا و پشتوانه خوب وقوی برای این صنف در حالی رقم خورد که رکود موجود در بازار و مالیات برارزش افزوده تعداد زیادی از کسبه این صنف را به تعطیلی کشانده است. مشکلی که در سالهای اخیر به مهمترین چالش و اصلی ترین دغدغه صنف طلا و جواهر تبدیل شده است.

رشد 1.6 درصدی رأی دهندگان اعضاء صنفی طلا و جواهر تهران، مبین مطالبه گری و به نوعی عدم رضایت از وضعیت موجود به ویژه در موضوع مالیاتی در صنف طلا و جواهر حکایت دارد. مشارکت 53.6 درصدی اعضاء صنفی امسال در حالی رقم خورد که این حضور بالاترین مشارکت در سالهای گذشته محسوب می شود.

در هفتم آبان 1392 یعنی دوره قبل انتخابات هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران 1335 نفر در انتخابات این اتحادیه شرکت داشتند، یعنی مشارکت 51.9 درصدی. انتحاباتی که در آن "آیت محمدولی" با کسب 697 رأی بالاترین رأی را از آن خود کرد. پس آن "محمدکشتی آرای" 687 رأی کسب کرد، و نفر سوم با 611رأی "مهدی طاهر حکاک بود. البته در آن انتخابات آیت محمدولی جایگاه ریاست این اتحادیه را به محمد کشتی آرای واگذار کرد.

در سال 88 البته قصه کمی فرق داشت. به گزارش سایت طلا اعضاء صنفی در این دوره از انتخابات با مشارکت 46.7 درصدی تنها 963نفر رأی دادند.(یعنی 4 رأی کمتر از آراء نفر اول در انتخابات امسال). در این سال محمد کشتی آرای با 734رأی بیشترین آرای را نصیب خود کرد. آیت محمدولی با 595 رأی نفر دوم، و سیدقوام الدین امین با 528رأی نفر سوم. اما رئیس اتحادیه در این سال از بین سه نفر اول انتخاب نشد. هئیت مدیره آن دوره "احمدوفادار" را که 504رأی کسب کرده بود به عنوان رئیس اتحادیه طلا و جواهر منصوب کرد.

در اصلاحیه قانون نظام صنفی انتخابات داخلی در هیئت مدیره لغو گردید، و طبق قانون جدید هر داوطلبی که بالاترین رأی را نصیب خود کند به عنوان رئیس اتحادیه معرفی می گردد. همچنانکه که درانتخابات اخیر هیئت مدیره اتحادیه طلا، آیت محمدولی با بالاترین رأی یعنی 967 رأی اعتماد، سکاندار این اتحادیه انتخاب شد.

در انتخابات امسال هیئت مدیره طلا و جواهر تهران، از میان سه گروه ائتلاف موجود در میدان رقابت انتخاباتی، از یک گروه 5 نفر بعلاوه یک نفر بازرس، و از هر یک از دیگر گروهها تنها یک کاندیدا به هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران راه پیدا کردند، که ترکیبی از همه سلایق و البته با درصدهای متفاوت می تواند تحولی جدید در اداره اتحادیه طلا و جواهر به حساب آید.

توجه مسئولین صنفی به مشکل اصلی صنف، یعنی مالیات برارزش افزوده و حل آن، استفاده از خرد جمعی و تعامل با همه گروههای صنفی طلا و جواهر، پیشبرد این صنف و صنعت در جهت رشد و شکوفایی، و توجه به تک تک اعضاء را می توان در صف های طولانی و نگاهها و قدمهای همه رأی دهندگان در این انتخابات مشاهده کرد.

حماسه ای که می تواند با سهیم دانستن خود اعضاء در سرنوشت و آینده صنف طلا و جواهر پیام تغییر، تحول، تلاش و پویایی را رقم زد.

به هر تقدیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اعضاء خود را شناخت و با حضور معنادار اعضاء، وظیفه ای سنگین برعهده ایشان سپرده شد. مشکل همچنان باقی مالیات برارزش افزوده، مشکلات پیش روی تولید، فروش طلای دست دوم، قوانین دست و پاگیر برای صادرات طلا، فاصله داشتن با تکنولوژی روز دنیا علیرغم همه تلاشها، عدم همراهی افکارعمومی با صنف طلا و جواهر و نداشتن رسانه ای پویا و توانا، سنتی بودن صنف طلا، و نگاه زینتی مسئولین به این صنف و صنعت، همگی از عواملی است که هیئت مدیره جدید این اتحادیه برای حل آن باید به جدّ تلاش کرده و بکوشند.

البته بالارفتن سطح توقعات اعضاء صنفی و رشد مطالبات از دیگر عواملی است که باید این هیئت مدیره به آن توجه داشته، و در مسیر برآورده شدن خواسته های ایشان و پاسخ گویی هرچه بیشتر حرکت کنند.

امید است با تلاش، مدیریت و وحدت صنفی، اتحادیه طلا با کمک و همراهی کلیه اعضاء صنفی و استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسل های بالای فکری و تجربی این صنف در جهت رشد و پیشرفت صنعت طلا و جواهر کشورمان گام بردارند.

* احمد جعفری

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد