اونس طلا2326.24
مظنه15,306,000
18 گرم3,533,400
ارزش سکه34,484,418
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
23/24

قیمت طلا در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا با افزایش روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آستانه نشست امروز بانک مرکزی اروپا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز گذشته به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده بود، امروز پنجشنبه در آستانه نشست مهم بانک مرکزی اروپا با افزایش همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1279 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1272 دلار در هر اونس کاهش یافت که این پایین ترین رقم از 6 اکتبر به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 93.62 واحد رسیده است. روند صعودی شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز متوقف شده است. شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا نیز با کاهش نسبی روبرو شده است.

ارزش یورو در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا با افزایش همراه بوده است. پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا در نشست امروز خود گام بزرگی را برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی برخواهد داشت.

یک مقام ارشد کاخ سفید نیز تاکید کرده است که دونالد ترامپ بعید است که گری کوهن مشاور ارشد اقتصادی خود را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی کند چرا که وی نقش مهمی در اصلاحات مالیاتی دارد و در شرایط کنونی باید به فعالیت های خود ادامه دهد.

پل رایان رئیس کنگره آمریکا نیز تاکید کرده است که بررسی طرح اصلاخات مالیاتی دولت ترامپ به سخت ترین مرحله خود رسیده است.

بانک مرکزی کانادا در نشست روز چهارشنبه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. مقام های اقتصادی کانادا به شدت نگران لغو پیمان تجارت آزاد نفتا از سوی آمریکا هستند.

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که میزان بدهی های جهان به بیش از 226 تریلیون دلار رسیده است که این رقم 3 برابر تولید اقتصادی جهان است.

پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص هند و چین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد