اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی:13.14

سرمایه گذاران منتظر افزایش چشمگیر قیمت طلا قبل از 2018 نباشند

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا قبل از سال 2018 میلادی با افزایش فزاینده ای روبرو نخواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، آوی گیلبورت تحلیلگر برجسته اقتصادی موسسه سرمایه گذاری الیوت تریدر در سخنانی تاکید کرد: تجار و سرمایه گذاران بازار طلا باید برای جهش بزرگ قیمت این فلز گرانبها تا سال 2018 میلادی صبر کنند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا تا قبل از آغاز سال 2018 میلادی با افزایش و رشد چشمگیری روبرو نخواهد شد. توصیه من به سرمایه گذاران این است که برای ورود و سرمایه گذاری به بازار طلا در شرایط کنونی کاملا محتاط باشند. بهتر این است که تا آغاز سال 2018 صبر کنند.

این تحلیلگر بازارهای بین المللی گفت: نگرانی و نااطمینانی زیادی نسبت به وضعیت بازار طلا وجود دارد. میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز طی ماه های اخیر نوساانات زیادی داشته است. در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که قیمت طلا قبل از سال 2018 میلادی با رونق فزاینده ای روبرو شود. سرمایه گداران در چنین شرایطی تنها باید صبر کنند.

وی در ادامه نسبت به کاهش قیمت جهانی طلا و تاثیر منفی آن بر فعالیت های اکتشافی و تولید معادن بزرگ جهان هشدار داد و گفت: اگر قیمت طلا نتواند به مسیر صعودی اش ادامه دهد ، بسیاری از معادن جهان با مشکلات مالی روبرو خواهند شد.

وی به نوسانات قیمت جهانی نقره اشاره کرد و گفت: اگر نقره بتواند بالاتر از قیمت 16.50 دلار در هر اونس تثبیت شود، این احتمال وجود دارد که در ماه نوامبر بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو گردد. بی شک تقاضای صنعتی برای نقره تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت این فلز خواهد داشت.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص اروپا آمریکا و ژاپن قرار خواهد داشت.

پیروزی حزب حاکم ژاپن در انتخابات اخیر نشان می دهد که بانک مرکزی این کشور همچنان سیاست های انبساطی پولی را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا نیز قصد دارد به زودی رئیس جدید فدرال رزرو را مشخص کند. فرد جدید جانشین جانت یلن خواهد شد که دوره ریاستش فوریه آینده به پایان خواهد رسید.

نوسانات ارزش دلار می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد