اونس طلا2384.33
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000
9/10

نشست بانک مرکزی اروپا و آمارهای رشد اقتصادی آمریکا، مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا است

سایت طلا : تازه ترین تحلیل نشان می دهد که انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال و برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، تصمیم احتمالی دولت ترامپ برای کاهش مالیات ها طی ماه های آینده و تصویب بودجه آمریکا از سوی سنا و همین طور پیروزی حزب حاکم ژاپن در انتخابات یکشنبه موجب افزایش ارزش دلار در برابر ین و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بیش از 1.86 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در شش هفته گذشته 5 بار با کاهش روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار نیز طی هفته گذشته با رشد 0.69 درصدی روبرو شده است. این برای پنجمین بار در شش هفته اخیر است که ارزش دلار در برابر ین و یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده است.

ادامه بحران در اسپانیا بر سر استقلال کاتالونیا نیز موجب کاهش شدید ارزش یورو در برابر دلار شده است.

سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که سیاست های ترامپ موجب افزایش نرخ تورم آمریکا خواهد شد و فدرال رزرو چاره ای جز افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نخواهد داشت.

روز سه شنبه آمارهای تولیدات صنعتی منطقه یورو اعلام خواهد شد. روز چهارشنبه استرالیا آمارهای تورم را اعلام می کند. آمارهای رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه سوم منتشر خواهد شد. آمارهای فروش کالاهای بادوام و مسکن در آمریکا اعلام می شود.

بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره جدید خود را اعلام خواهد کرد. پیش بینی می شود نرخ بهره کانادا در سطح یک درصدی حفظ شود.

پنجشنبه نشست بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد. اظهارات مهم ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت کالاهای راهبردی مثل طلا داشته باشد.

روز جمعه آمارهای تورم ژاپن و آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال منتشر خواهد شد.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در جال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. فصل جشن های سراسری در هند آغاز شده و این مساله می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی در بازار این کشور شود.

سیاست های پولی و نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص کانادا و اروپا نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد