اونس طلا2387.19
مظنه16,297,000
18 گرم3,762,100
ارزش سکه36,717,141
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000
5/6

قیمت طلا تحت تاثیر تقویت ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن قرار گرفت و به پایین ترین سطح خود در 2 هفته اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین حد در 3 ماه اخیر رسیده است. پیروزی حزب حاکم ژاپن در انتخابات روز یکشنبه تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در برابر ین داشته است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 1276 دلار رسیده که این پایین ترین قیمت طلا در دو هفته اخیر به شمار می رود. قیمت طلا 6 اکتبر به کمتر از 1273 دلار رسیده بود.

پس از پیروزی حزب حاکم در انتخابات ژاپن و تاکید مقام های اقتصادی و بانکی این کشور برای ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی، ارزش ین در برابر دلار به پایین ترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده است.

تشدید بحران کاتالونیا نیز عامل مهمی برای کاهش ارزش یورو در بازارهای بین المللی بوده است.

دولت اسپانیا بار دیگر روز یکشنبه از جدایی طلبان کاتالونیا خواسته است تا به تصمیم مادرید احترام گذاشته و طرح استقلال این منطقه را لغو کنند.

دولت اسپانیا با انتشار بیانیه ای افزود: حاکمان کاتالونیا نه به قانونی که بر اساس دموکراسی ما بوده احترام گذاشته اند و نه به منافع عمومی. این شرایط پایدار نخواهد بود و باید با استفاده از اختیارات قانونی بند 155 قانون اساسی که به دولت داده شده است، با این شرایط برخورد کرد.

راخوی توانسته است حمایت فیلیپ شاه اسپانیا را نیز جلب کند. شاه اسپانیا روز جمعه تاکید کرده است که کاتالونیا بخش مهمی از اسپانیا است و خواهد بود.

به نظر می رسد تصویب بودجه آمریکا شرایط لازم برای اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ را فراهم کرده است.

تازه ترین آمار های اقتصادی نشان می دهد که فروش مسکن در آمریکا طی ماه سپتامبر با افزایش روبرو شده است.

منابع آگاه اعلام کرده اند که ترامپ قصد دارد طی روزهای آینده از بین جرومی پاول و جان تیلور یک نفر را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا معرفی کند.پیش بینی می شود انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در کوتاه مدت تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد