اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:1.2

تشدید تنش های سیاسی قیمت طلا و نفت را منفجر خواهد کرد

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که اقتصاد جهان هم اکنون در یک میدان مین بزرگ و خطرناک قرار گرفته و تشدید تنش های سیاسی می تواند موجب انفجار قیمت نفت و طلا شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، اندی هیچت نویسنده و تحلیلگر کومودیتی ریپورت تاکید کرد : قیمت نفت و طلا همواره نسبت به تنش های سیاسی بین المللی با حساسیت زیادی واکنش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر بازار منعکس کننده واقعی اوضاع ژئوپلیتیک جهان بود، قیمت نفت و طلا امروز باید بسیار بالاتر از سطح کنونی باشد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: قیمت نفت و طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی باثبات داشته و به نظر می رسد اوضاع سیاسی جهان فعلا آرام است ولی به عقیده من این دیدگاه کاملا نادرست است.

هیچت افزود: واقعیت این است که اقتصاد جهانی در یک میدان مین بزرگ قرار دارد همراه با مشکلات احتمالی که می تواند تشدید هر یک از آنها موجب انفجار قیمت کالاهای مهم و راهبردی به خصوص طلا و نفت شود. به نظر من شرایط سیاسی جهان اکنون مانند راه رفتن روی یک قطعه یخ نازک است. تشدید تنش های سیاسی در هر یک از مناطق جهان می تواند سرآغاز رشد فزاینده قیمت طلا و نفت باشد.

وی به بلندپروازی های هسته ای رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت: اوضاع فعلی در شبه جزیره کره به شدت نگران کننده است. کره شمالی به دنبال تحریک آمریکا است و این روند را طی هفته ها و ماه های آینده ادامه خواهد داد. به نظر من شرایط شبه جزیره کره می تواند تا حد زیادی زمینه لازم برای افزایش قیمت و تقاضای طلا را فراهم کند.

وی افزود: شرایط در خاورمیانه نیز مشابه است. ترامپ توافقنامه هسته ای با ایران را تایید نکرده و به کنگره این اختیار را داده است تا درباره اعمال مجدد تحریم های هسته ای علیه ایران تصمیم گیری کند. هرگونه بی ثباتی در منطقه می تواند موجب افزایش شدید قیمت طلا و نفت شود. تجربه تاریخی نشان می دهد که نفت و طلا به شدت نسبت به تحولات سیاسی خاورمیانه حساس هستند.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که تشدید تنش ها در روابط سیاسی و اقتصادی آمریکا با روسیه و چین می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی داشته باشد. سطح روابط روسیه و آمریکا به پایین ترین حد پس از جنگ سرد رسیده است.

آمریکا مشکلات زیادی در روابط اقتصادی تجاری و سیاسی با چین دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد