اونس طلا2214.01
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
171.172

کدام رئیس بعدی فدرال رزرو آمریکا برای طلا بهتر خواهد بود؟

سایت طلا : به نظر می رسد رقابت بین 5 نامزد احراز ریاست فدرال رزرو آمریکا به 2 نفر نهایی رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بسیاری از گمانه زنی ها نشان می دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی کند ولی جان تیلور استاد دانشگاه استنفورد نیز هنوز شانس بالایی برای این سمت دارد.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود کاخ سفید اوایل هفته جاری رئیس جدید فدرال رزرو را معرفی کند. دوره ریاست جانت یلن رئیس فعلی فدرال رزرو فوریه 2018 به پایان خواهد رسید. ترامپ قبل از سفر به کشورهای آسیایی فرد مورد نظرش را انتخاب می کند.

هنوز گمانه زنی ها درباره رئیس فدرال رزرو آمریکا در 4 سال آینده ادامه دارد. جانت یلن، گری کوهن مشاور ارشد اقتصادی ترامپ، کوین وارش مقام سابق فدرال رزرو و بانکدار سابق مورگان استنلی نامزدهای اصلی به شمار می روند.

سئوال اصلی این است که کدام یک از این افراد بهترین گزینه برای قیمت طلا خواهند بود. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پاول بهترین گزینه مورد نظر برای طلا به شمار می رود. وی فردی متعادل به شمار می رود و احتمالا سیاست فعلی فدرال رزرو برای افزایش تدریجی نرخ بهره را دنبال خواهد کرد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که تیلور بدترین گزینه برای طلا خواهد بود و سیاست های سختگیرانه و افراطی در زمینه نرخ بهره را اعمال خواهد کرد. افزایش سریع نرخ بهره موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

اکسل مرک تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: سیاست های افراطی تیلور می تواند موجب تشدید نوسانات در بازارهای مالی بین المللی شود و این مساله شاید به نفع قیمت طلا نیز باشد.

وی بر این باور است که تیلور و وارش بیشترین شانس را برای کسب این مقام خواهند داشت.

مرک افزود: انتخاب یکی از دو نفر می تواند موجب وارد شدن شوک ناگهانی به بازار سهام شده و تاثیرات بدی را برای اقتصاد به همراه داشته باشد.

فدرال رزرو آمریکا طی ماه های اخیر سیاست افزایش نرخ بهره را در اولویت قرار داده و ظاهرا قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را نیز آغاز کند.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد برای سومین بار نیز در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد