اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:163.164

طلا بهترین سرمایه گذاری در برابر افت شدید سهام و ارزش پول است

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که طلا همچنان بهترین سرمایه گذاری در برابر کاهش شدید ارزش پول و سهام به شمار می رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، راب مک اون اقتصاددان برجسته بین المللی در سخنانی تاکید کرد: گرچه نوسانات اخیر در بازار طلا موجب شده است تا این فلز گرانبها نتواند روند صعودی اخیر را ادامه دهد، و این مساله موجب ناامیدی سرمایه گذاران شده، ولی به نظر من سرمایه گذاران بین المللی همچنان به طلا اعتماد دارند و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز گرانبها افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی ماه های اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده ولی این نگرانی وجود دارد که ارزش سهام به زودی با افت شدیدی مواجه گردد. بنابر این سرمایه گذاران بین المللی باید توجه ویژه ای به بازار طلا داشته باشند و بخشی از سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذا ری نمایند. به نظر من طلا همچنان بهترین مکان امن سرمایه گذاری در برابر افت شدید ارزش پول و سهام است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: به نظر من قیمت طلا در بلندمدت روندی کاملا مثبت خواهد داشت. نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی در کوتاه مدت مساله ای طبیعی و منطقی است.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا اروپا و ژاپن قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا دارد. فصل جشن های سراسری در هند در پیش است و رشد تقاضا می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد.

دونالد ترامپ رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز قصد دارد طی روزهای آینده رئیس جدید فدرال رزرو را معرفی کند. منابع آگاه تاکید کرده اند که به احتمال زیاد جرومی پاول از سوی رئیس جمهور آمریکا به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی خواهد شد.

پاول یک وکیل و بانکدار است که از سال 2012 میلادی عضو هیات مدیره فدرال رزرو آمریکا بوده است.

به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و استقلال کاتالونیا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد