اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
159/160

تحلیل تکنیکال کارشناسان از سطوح حمایتی و مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : توصیه تحلیلگران اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که طی روزهای آینده به دقت به سطوح حمایتی و مقاومتی قیمت طلا توجه داشته باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش جیمز هایرسیک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری پترن پرایس تاکید کرد: بی شک افزایش ارزش دلار فشار زیادی را به قیمت طلا وارد کرده است. به نظر من اگر طلا بتواند به بالاتر از سطح 1280 دلاری دست یابد، می تواند روند صعودی را ادامه دهد. اگر طلا این سطح را بشکند می تواند تا 1292 دلار در هر اونس افزایش یابد.

قیمت طلا که اوایل هفته جاری به بیش از 1300 دلار رسیده بود بار دیگر روندی نزولی را در پیش گرفته و در شرایط کنونی وارد کانال 1200 دلاری شده است.

وی در ادامه افزود: علی رغم کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر به نظر من این احتمال وجود دارد که روند صعودی این فلز گرانبها بار دیگر از سر گرفته شود.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: اگر طلا نتواند طی روزهای آینده سطح مقاومتی 1280 دلاری را بشکند به زودی با افت بیشتری روبرو خواهد شد. به نظر من سطح حمایتی بعدی قیمت طلا 1270 دلار خواهد بود و اگر این سطح نیز شکسته شود قیمت طلا تا 1266 دلار کاهش خواهد یافت.

جیم وایکوف تحلیلگر اقتصادی کیتکو نیوز در این باره گفت: علت اصلی افت قیمت طلا در روزهای اخیر، افزایش چشمگیر فروش ذخایر از سوی سرمایه گذاران بین المللی بوده است.

جورج میلینگ استنلی رئیس بخش سرمایه گذاری استیت استریت گلوبال نیز در این باره گفت: تشدید تنش های سیاسی بین المللی می تواند طی هفته های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

وی پیش بینی کرد: قیمت جهانی طلا تا پیش از دسامبر که فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد، به بیش از 1350 دلار در هر اونس خواهد رسید که علت اصلی این مساله تشدید تنش های سیاسی خواهد بود.

استنلی افزود: بله درست است فدرال رزرو می خواهد در نشست دسامبر یک بار دیگر بهره را افزایش دهد ولی قیمت طلا هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش تا قبل از دسامبر دارد. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1350 دلاری را بشکند به زودی تا 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد