اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:157.158

افت شدید سهام کاتالیزور احتمالی افزایش قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که مهمترین عامل احتمالی برای افزایش قیمت طلا در ماه های آینده، افت شدید ارزش سهام خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مارک فابر تحلیلگر و استراتژیست برجسته بازارهای بین المللی تاکید کرد: افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بورس وال استریت آمریکا موجب جذب سرمایه گذاران زیادی طی ماه های اخیر شده است. ولی به نظر من افت شدید ارزش سهام به زودی اتفاق خواهد افتاد و این مساله می تواند به دوران درخشان بازار سهام پایان دهد.

بر اساس این گزارش شاخص سهام در بازارهای جهانی برای نهمین سال متوالی با افزایش روبرو شده است ولی مارک فابر بر این باور است که روند صعودی به زودی متوقف خواهد شد و ارزش سهام در بازارهای بین المللی با افت شدیدی همراه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش ارزش سهام در بازارهای بین المللی به این معنی نیست که لزوما این روند برای همیشه ادامه خواهد داشت. اگر سرمایه گذاران احساس می کنند همه چیز خوب و آرام است، در اشتباه هستند.

اظهارات این اقتصاددان مشهور بین المللی در آستانه سالگرد افت شدید ارزش سهام آمریکا در اکتبر 1987 میلادی بوده است که به دوشنبه سیاه معروف شده است. در آن سال شاخص سهام اس اند پی و داوجونز با افت بیش از 20 درصدی روبرو شد.

فابر در تابستان امسال پیش بینی کرده بود که شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا با افت 40 درصدی روبرو خواهد شد. البته وی بر این باور است که شرایط اقتصادی جهان و اوضاع حاکم بر بازارهای بین المللی نسبت به 30 سال قبل متفاوت است.

وی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است تا نسبت به سرمایه گذاری در بازار سهام احتیاط کنند و بخشی از دارایی و سرمایه خود را نیز در بازار طلا سرمایه گذاری نمایند.

فابر افزود: افزایش چشمگیر بدهی های کشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای در حال توسعه و نوظهور مثل چین می تواند تهدید بزرگی برای اقتصاد جهانی باشد. این مساله می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا طی سال های آینده به شمار رود.

به نظر می رسد اوضاع اقتصادی کشورهای توسعه یافته و صنعتی به خصوص آمریکا و منطقه یورو، سیاست های پولی بانک های مرکزی آمریکا و اروپا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد