اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:153.154

ادامه روند صعودی قیمت طلا به تقاضای فیزیکی مستحکم نیاز دارد

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که روند صعودی قیمت جهانی طلا بدون وجود تقاضای فیزیکی مستحکم چندان دوام نخواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، مکسول گلد تحلیلگر ارشد صندوق سرمایه گذاری ئی تی اف سکوریتی در مصاحبه ای تاکید کرد: طلا قادر نخواهد بود به روند صعودی قیمت طی ماه های آینده ادامه دهد مگر آنکه تقاضای فیزیکی محکمی وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: بازار جهانی باید با ضعف ساختاری در بازار فیزیکی طلا مقابله کند و در غیر این صورت اگر تقاضای فیزیکی مستحکمی وجود نداشته باشد، قیمت طلا نمی تواند به روند صعودی ادامه دهد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2017 میلادی با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شده است.

وی تاکید کرد: من تصور می کنم که قیمت طلا تا پایان امسال به 1250 تا 1260 دلار در هر اونس خواهد رسید. فضای کلی حاکم بر اقتصاد جهانی مثبت خواهد بود. بهبود اوضاع اقتصادی کشورهی صنعتی و توسعه یافته نیز فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: نه تنها اوضاع خوب اقتصاد جهانی به ضرر تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا بوده است بلکه ضعف تقاضای فیزیکی نیز عامل مهمی برای کاهش قیمت طلا خواهد بود.

ما فصل مهمی را برای تقاضای فیزیکی طلا در پیش رو داریم. تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند طی ماه های گذشته روندی نزولی داشته است. فروش سکه در بازار آمریکا نیز با کاهش زیادی همراه بوده است. علاوه بر رشد تقاضای سرمایه گذاری برای طلا، تقاضای فیزیکی نیز باید با افزایش روبرو شود تا روند نزولی قیمت این فلز گرانبها متوقف گردد.

وی افزود: پیش بینی من این است که تقاضای فیزیکی طلا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت. البته به نظر من قیمت طلا برای ادامه روند صعودی در سال 2018 میلادی با چالش ها و موانع زیادی روبرو خواهد بود ولی روند قیمت طلا در بلندمدت مثبت ارزیابی می شود.

به نظر می رسد سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد