اونس طلا2153.59
مظنه14,167,000
18 گرم3,270,400
ارزش سکه31,918,251
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000
نظرسنجی رویترز نشان داد:151.152

اقتصاددانان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا را انتخاب کردند

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که جرومی پاول بیشترین شانس را برای ریاست فدرال رزرو آمریکا دارد.

به گزارش سایت طلا ، جدیدترین نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که جانت یلن رئیس فعلی فدرال رزرو آمریکا بهترین گزینه برای احراز این پست طی سال های آینده است ولی به اختمال زیاد جرومی پاول از سوی رئیس جمهور آمریکا به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا انتخاب خواهد شد.

بر اساس این گزارش بیش از نیمی از 40 کارشناس ارشد اقتصادی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده اند بر این باورند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از سفر آسیایی خود در اوایل نوامبر، پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو معرفی خواهد کرد.

دوره ریاست 4 ساله یلن بر فدرال رزرو آمریکا اول فوریه 2018 میلادی به پایان خواهد رسید. پاول یک وکیل و بانکدار است که از سال 2012 میلادی عضو هیات مدیره فدرال رزرو آمریکا بوده است.

رایان سوییت تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری مودیز در این باره گفت: یلن و پاول بیشترین شانس را برای احراز این پست مهم دارند. بازارهای مالی بین المللی منتظر اعلام تصمیم ترامپ هستند.

به نظر می رسد با توجه به انتقادات قبلی ترامپ از سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا ، شانس پاول بیشتر باشد هر چند که کارشناسان اقتصادی بر این باورند که یلن بهترین گزینه برای اداره بانک مرکزی آمریکا است.

13 کارشناس اقتصادی نیز پیش بینی کرده اند که کوین وارش که در زمان بحران مالی 2008 میلادی از مقام های ارشد فدرال رزرو بوده، شانس بالایی برای احراز این پست دارد. یلن تنها نظر 4 کارشناس ارشد اقتصادی را جلب کرده است.

گری کوهن مشاور ارشد اقتصادی ترامپ، ریچارد دیویس رئیس سابق بانکورپ آمریکا، گلن هوبارد از مدرسه کسب و کار کلمبیا، جان آلیسون رئیس سابق بی بی اند تی و جان تیلور استاد دانشگاه استنفورد نیز از دیگر گزینه های مورد نظر ترامپ برای ریاست فدرال رزرو به شمار می روند.

حدود دو سوم کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کرده اند که یلن بهترین گزینه است و پاول با 7 رای از 37 رای در جایگاه دوم قرار دارد. ولی اقتصاددانان بر این باورند که پاول قصد دارد سیاست های سختگیرانه پولی را با شدت بیشتری انجام دهد و ترامپ به همین علت در نهایت او را انتخاب خواهد کرد.

فدرال رزرو آمریکا از اواخر سال گذشته اقدام به افزایش نرخ بهره کرده و امسال نیز تاکنون دو بار نرخ بهره را افزایش داده است. فدرال رزرو همچنین قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را به زودی آغاز کند.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که برخی مقام های بانکی آمریکا هنوز نگران وضعیت نرخ تورم هستند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد