اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
149/150

قیمت جهانی طلا از پایین ترین سطح در یک هفته اخیر فاصله گرفت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده بود با آغاز مبادلات امروز بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به تصمیم دونالد ترامپ برای انتخاب رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ترامپ احتمالا فردی را برای ریاست فدرال رزرو انتخاب خواهد کرد که سیاست های سختگیرانه پولی را دنبال خواهد کرد و نرخ بهره را با سرعت بیشتری افزایش خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1286 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا سطح 1281 دلار در هر اونس کاهش یافته بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با تغییر کمی روبرو شده و به 93.44 واحد رسیده است. شاخص ارزش دلار در 4 روز گذشته به طور متوالی با افزایش روبرو شده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز به روند صعودی خود ادامه داده است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاست های کلان اقتصادی از سوی چین هستند.

ترامپ باید از بین 5 گزینه نهایی یک نفر را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو انتخاب و معرفی نماید. پیش بینی می شود ترامپ قبل از سفر نوامبر به آسیا فرد مورد نظرش را معرفی خواهد کرد.

نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که جرومی پاول بیشترین شانس را برای احراز ریاست فدرال رزرو آمریکا خواهد داشت ولی اکثر اقتصاددانان بر این باورند که جانت یلن بهترین گزینه است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که تولیدات صنعتی آمریکا در ماه سپتامبر با افزایش روبرو شده است.

هیات های شرکت کننده در نشست سالیانه انجمن بازار فلزات گرانبهای لندن نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا تا اکتبر سال آینده به بیش از 1369 دلار خواهد رسید. پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

نشست سالیانه حزب کمونیست چین در حال برگزاری است و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاست های اقتصادی جدید این کشور هستند. نوسانات ارزش دلار در بازارهای جهانی نیز عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد