اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
145/146

برگزیت اعتبار لندن را به عنوان مرکز بین المللی تجارت طلا تهدید می کند

سایت طلا : برخی تحلیلگران بر این باورند که مذاکرات مربوط به برگزیت موجب شده است تا تسلط لندن به عنوان بازار اصلی طلای جهان به شدت متزلزل شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تجار و سرمایه گذاران نگران وضع قوانین جدید و افزایش هزینه ها و نااطمینانی نسبت به روابط آینده لندن و اتحادیه اروپا هستند و این مساله به شدت جایگاه بورس فلزات گرانبهای لندن را به خطر انداخته است.

بر اساس این گزارش بازار فلزات گرانبهای لندن اکنون بزرگترین مرکز مبادلات تجاری طلا و نقره به شمار می رود و تحولات در بازار لندن تاثیر زیادی بر سایر بازارهای بین المللی دارد.

در ماه اوت میانگین مبادلات طلا در بازار فلزات لندن با 12 درصد کاهش به 18.5 میلیون اونس در روز رسیده است. این رقم در بازار نیویورک که بزرگترین رقیب لندن به شمار می رود در سه ماه سوم امسال با رشد 25 درصدی روبرو شده است.

گزارش بلومبرگ نشان می دهد که فعالیت سرمایه گذاران اروپایی در بازار نیویورک علت اصلی رشد فزاینده مبادلات طلا در این بازار بوده است.

سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تغییر قوانین اتحادیه اروپا پس از برگزیت هستند. به درستی مشخص نیست وضعیت قوانین مالی در بازار اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا به چه صورت خواهد شد.

فعالان بازارهای بین المللی هنوز نسبت به وضعیت هزینه های مبادلات تجاری در بازار بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا اطمینان ندارند.

یونگ جین چانگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی ام ئی گروپ تاکید کرد: ابهامات زیادی درباره آنچه که قرار است ژانویه 2018 اتفاق بیفتد، وجود دارد.

انجمن بازار فلزات گرانبهای لندن نیز هشدار داده است که بسیاری از بانک های بزرگ بین المللی بازار بریتانیا را به خاطر افزایش شدید هزینه ها ترک خواهند کرد. سرمایه گذاران واقعا نمی دانند چه اتفاقاتی روی خواهد داد.

در صورتی که هزینه مبادلات فلزات گرانبها در بازار لندن با افزایش چشمگیری روبرو شود، بسیاری از سرمایه گذاران از بازار لندن خارج خواهند شد و به دنبال یافتن بازارهای جایگزین و جذاب تر خواهند بود.

تازه ترین آمارهای موسسه سی ام ئی نشان می دهد که میزان مبادلات در بازار سرمایه بریتانیا برای نخستین بار از سال 2016 میلادی کمتر از بازار نیویورک بوده است. برخی از بانک ها نیز کارمندان خود را از لندن به سایر شهرهای اروپایی منتقل می کنند.

این در شرایطی است که مذاکرات لندن و بروکسل بر سر مفاد برگزیت به کندی پیش می رود و نگرانی ها نسبت به یک برگزیت سخت به شدت افزایش یافته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد