اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
137/138

کاهش قیمت طلا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام و ارزش دلار

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، تقویت ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و موجب کاهش قیمت این فلز گرانبها شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با 0.1 درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از 1302 دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای ضعیف تورم آمریکا قرار گرفت و با افزایش 0.9 درصدی روبرو شده بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده و به بیش از 93.10 واحد رسیده است. به دنبال افزایش شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا، شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با رشد چشمگیری روبرو شده است.

تشدید تنش ها بین دولت مرکزی عراق و کردها در شهر کرکوک نیز موجب شده است تا قیمت جهانی نفت به بالاترین سطح خود در 6 ماه اخیر برسد.

بعد از یک جلسه امنیتی به ریاست حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، نیروهای عراقی عملیات کرکوک را برای بازپس گیری چاههای نفت که در کنترل نیروهای پیشمرگه است را آغاز کردند.

حیدرالعبادی دستور آغاز عملیات برای کنترل نیروهای امنیتی این کشور بر کرکوک و چاههای نفتی این منطقه را صادر کرد.

طبق دستور حیدرالعبادی، نیروهای امنیتی عراق وظیفه دارند کنترل و امنیت پایگاههای نظامی و تاسیسات متعلق به دولت فدرال را تضمین و تامین کنند.

نیروهای عراقی می‌گویند که به آنها دستور داده شده تا جای ممکن از بروز درگیری خودداری و با پیشمرگه همکاری و از جان همه شهروندان عراقی ساکن در کرکوک محافظت کنند.

شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه گذشته با بیشترین افزایش در 8 ماه اخیر روبرو شده است. علت اصلی این افزایش، رشد قیمت بنزین به واسطه طوفان های سهمگین ایرما و هاروی بوده که فعالیت های پالایشگاهی را مختل کرده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات جدید خود تاکید کرده است که اقتصاد این کشور همچنان قوی و مستحکم است و بانک مرکزی آمریکا به سیاست خود برای افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه خواهد داد.

علی رغم اظهارات اخیر و ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و عدم تایید توافق هسته ای، مقام های دولت آمریکا روز یکشنبه تاکید کردند که واشنگتن در شرایط کنونی متعهد به اجرای برجام خواهد بود.

به نظر می رسد تحولات مربوط به کاتالونیا نیز می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی داشته باشد. رهبر کاتالونیا تا امروز دوشنبه فرصت دارد تا درباره اعلام استقلال این منطقه از اسپانیا نظر نهایی خود را اعلام کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد