اونس طلا2154.09
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000
133/134

هشدار تحلیلگر ارشد بین المللی نسبت به از بین رفتن رابطه بین قیمت طلا و اوراق قرضه

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی با اشاره به روند تحولات قیمت طلا و ارزش اوراق قرضه، نسبت به از بین رفتن رابطه بین این دو هشدار داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، دنیس گارتمن تحلیلگر باسابقه و برجسته بین المللی در سخنانی تاکید کرد: رابطه دیرینه بین قیمت طلا و ارزش اوراق قرضه در حال فروپاشی است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: قیمت طلا و اوراق قرضه طی سال های اخیر در یک مسیر مشابه حرکت کرده اند. به نظر من این روند نمی تواند چندان زیاد دوام داشته باشد چرا که طلا یک سرمایه گذاری برای پوشش ریسک در برابر تورم است ولی اوراق قرضه یک سرمایه گذاری برای پوشش ریسک ناشی از کاهش قیمت هاست. به طور تاریخی این دو بر خلاف یکدیگر حرکت می کنند ولی در سال های اخیر شاهد این هستیم که روند قیمت طلا و اوراق قرضه در یک مسیر مشابه بوده است.

وی در ادامه افزود: حالت طبیعی در بازارهای بین المللی این است که با افزایش قیمت طلا، ارزش اوراق قرضه با کاهش روبرو شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: عامل اصلی اختلال در این روند، سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا است که برای مدت زمان زیادی است نرخ بهره را در سطح بسیار پایینی حفظ کرده است. با افزایش تدریجی نرخ بهره شاهد خواهیم بود که ارزش اوراق قرضه نیز کاهش خواهد یافت.

گارتمن گفت: اگر به روند 2 سال، 5 سال ، 15 سال یا 100 سال گذشته نگاه کنید، متوجه خواهید شد که قیمت طلا و اوراق قرضه نمی توانند در یک مسیر حرکت کنند. به نظر من این روند غیر طبیعی نمی تواند چندان زیاد ادامه پیدا کند و به زودی شاهد تغییر این روند خواهیم بود و به همین علت سرمایه گذاران بین المللی باید کاملا مراقب و محتاط باشند.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به اینکه فدرال رزرو آمریکا احتمالا یک بار دیگر نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش می دهد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به طور موقت وارد کانال 1300 دلاری شده باشد و به زودی شاهد بازگشت قیمت طلا به کانال 1200 دلاری خواهیم بود.

البته این احتمال وجود دارد که تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی، توافق هسته ای ایران و استقلال کاتالونیا بتواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد