اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد آی سی بی سی:131.132

بزرگترین تهدید علیه قیمت طلا سیاست های فدرال رزرو آمریکا است

سایت طلا : قیمت طلا سرانجام پس از 4 هفته روند نزولی طی هفته گذشته با نماد سبز رنگ روبرو شد و رشد 2 درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تام کندال تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آی سی بی سی استاندارد بانک بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی ادامه خواهد یافت و اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا احیا شده است.

بر اساس این گزارش وی تاکید کرد: بزرگترین تهدید علیه چشم انداز قیمت طلا، سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا است.

این استراتژیست ارشد اقتصادی افزود: در عین حال با توجه به نااطمینانی مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو و همین طور پازل حل نشده تورم در اقتصاد آمریکا، قیمت طلا در سال 2018 میلادی با تهدیدات جدی روبرو خواهد بود.

قیمت جهانی طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه تحت تاثیر آمارهای ضعیف تورم در آمریکا و اظهارات ترامپ علیه ایران، با افزایش روبرو شده و بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شده است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 2.2 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در 4 هفته گذشته به طور متوالی کاهش یافته بود.

این تحلیلگر بین المللی اظهار داشت: در شرایطی که نرخ تورم آمریکا هنوز به سطح مورد نظر فدرال رزرو نرسیده، به نظر می رسد نرخ بهره واقعی همچنان مثبت است و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند. به نظر می رسد در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، فشار بر قیمت طلا طی 6 تا 12 ماه آینده بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا نیز می تواند دردسر بزرگی برای طلا باشد. البته در صورتی که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش یابد، عملکرد طلا در بازارهای بین المللی بهتر خواهد شد.

کندال به وضعیت تقاضای فیزیکی در هند و چین نیز اشاره کرد و گفت: افزایش تقاضا در بازارهای چین و هند می تواند عامل مثبتی برای قیمت طلا در ماه های آینده باشد. علی رغم رکود صنعت جواهر چین در دو سال گذشته، طلا توانسته است سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند. بازار طلا در هند نیز با چالش های سیاست اقتصادی روبرو شده است.

پیش بینی می شود قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد