اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کیتکو نیوز تحلیل کرد:127.128

چشم انداز قیمت طلا در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای ضعیف تورم در آمریکا می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که نرخ تورم این کشور طی ماه سپتامبر کمتر از انتظارات اولیه بوده و این مساله می تواند موجب افزایش قیمت طلا در روزهای آینده شود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا که در 4 هفته گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده بود، طی هفته ای که سپری شد با افزایش 2.2 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا بار دیگر توانسته است سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند. تازه ترین آمارها نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا طی ماه گذشته بدون تغییر بوده و به 1.7 درصد رسیده است.

این مساله می تواند موجب کاهش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال شود و تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و گمانه زنی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره برای بار سوم هنوز وجود دارد. این برای پنجمین ماه متوالی بوده است که نرخ تورم آمریکا به کمتر از 2 درصد رسیده است. نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه به بیش از 2.3 درصد رسیده بود.

قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته با 3 درصد افزایش به بیش از 17.38 دلار رسیده است.به نظر می رسد آمارهای جدید تورم آمریکا به نفع قیمت طلا خواهد بود چرا که شک و تردیدهای زیادی را نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو ایجاد خواهد کرد.

بیل باروش تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: به نظر من قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد. فدرال رزرو تمایل دارد تا سیاست های سختگیرانه پولی و افزایش نرخ بهره را ادامه دهد ولی انتشار آمارهای تورم موجب کند شدن این روند خواهد شد.

متن مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو نیز نشان می دهد سیاستگذاران پولی آمریکا به شدت نگران وضعیت تورم هستند.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که آمارهای تورم آمریکا می تواند تاثیر منفی بر ارزش دلار داشته و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا تمام شود.

در صورتی که طلا بتواند سطح حمایتی 1300 دلاری را در شرایط کنونی حفظ کند، این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده تا سطح 1320 دلاری افزایش یابد.

اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا در روزهای آینده تا سطح 1250 دلاری کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد