اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران موسسه ای ان جی هشدار دادند:111.112

احتمال افت قیمت طلا وجود دارد/ 1300 دلار مهمترین سطح مقاومتی

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ای ان جی نسبت به افت احتمالی قیمت جهانی طلا در آینده نزدیک به سرمایه گذاران هشدار می دهند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری ای ان جی در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد: حتی اگر طلا در شرایط کنونی با افزایش روبرو شود، این روند صعودی کاملا محدود خواهد بود و به نظر می رسد اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید در بازار طلا نباشد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه ای ان جی افزودند: پیش بینی می شود قیمت 1300 دلار در هر اونس همچنان سطح مقاومتی حساس و تعیین کننده ای برای طلا خواهد بود. اگر طلا نتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک تا سطح 1210 تا 1200 دلار کاهش یابد. بنابر این به نظر می رسد اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا نخواهد بود.

تحلیلگران این موسسه سرمایه گذاری افزودند: به نظر می رسد محتمل ترین سناریو برای تحولات بازار طلا این باشد که قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو خواهد شد. بعید است قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1300 دلاری را در شرایط کنونی بشکند و در صورت شکسته شدن این سطح مقاومتی نیز روند صعودی قیمت طلا پایدار نخواهد بود.

این تحلیل نشان می دهد که افزایش ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا می تواند مهمترین مانع برای افزایش قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.

ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح خود در 10 هفته اخیر رسیده است.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به بیش از 90 درصد رسیده است. فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

با توجه به افزایش نسبی نرخ تورم در اقتصاد آمریکا طی ماه های اخیر این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو طی ماه های آینده و همین طور سال 2018 میلادی ، نرخ بهره را افزایش دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی قرار خواهد داشت. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد