اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه سرمایه گذاری مک کواری: 109.110

قیمت طلا پتانسیل افزایش تا 1400 دلار را در سال آینده دارد

سایت طلا : موسسه سرمایه گذاری مک کواری بر این باور است که قیمت جهانی طلا هنوز این پتانسیل را دارد تا طی سال 2018 میلادی به سطح 1400 دلار در هر اونس دست یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که قیمت جهانی طلا نسبت به رکورد ماه گذشته که به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسیده بود، فاصله گرفته و بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده است ولی تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری مک کواری بر این باورند که قیمت طلا پتانسیل آن را دارد تا در سال 2018 میلادی به بیش از 1400 دلار برسد.

بر اساس این گزارش موسسه مک کواری در تازه ترین گزارش چشم انداز کالاهای راهبردی تاکید کرد: قیمت طلا احتمالا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و افول اقتصادی آمریکا با افزایش روبرو خواهد شد. پیش بینی می شود عملکرد قیمت طلا و نقره طی 12 تا 24 ماه آینده درخشان باشد.

البته این موسسه سرمایه گذاری استرالیایی اذعان کرده است که در کوتاه مدت خطراتی علیه بازار طلا وجود دارد ولی اتفاقات سال گذشته برای قیمت طلا تکرار نخواهد شد. قیمت طلا اواخر سال 2016 میلادی با افت شدیدی روبرو شد که علت اصلی آن گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده است.

به نظر می رسد افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده تاثیر کمتری بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

پیش بینی موسسه مک کواری نشان می دهد که ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله عامل مثبتی برای قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود. هنوز شک و تردیدهای زیادی وجود دارد که دولت ترامپ بتواند اوضاع اقتصادی آمریکا را بهبود بخشد. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت ترامپ برای تصویب برنامه های مالیاتی خود با چالش های جدی روبرو است.

از سوی دیگر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی، کاتالونیا و مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

البته هنوز برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با توجه به تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر و همین طور طی سال 2018 میلادی، ادامه روند صعودی قیمت طلا با موانع جدی روبرو خواهد بود.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد