اونس طلا2152.2
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000
95/96

قیمت طلا تحت تاثیر بحران کره شمالی به بیش از 1280 دلار رسید

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر تحت تاثیر بحران کره شمالی قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، تشدید نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع شبه جزیره کره و برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به بحران کره شمالی بار دیگر موجب کاهش ارزش دلار آمریکا شده است. قیمت هر اونس طلا نیز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1282 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به پایین ترین سطح خود از اوایل اوت رسیده بود.

گمانه زنی ها نشان می دهد که کره شمالی در آستانه سالگرد تاسیس حزب کارگران قصد دارد یک فروند موشک دوربرد دیگر را شلیک کند. در پی انتشار این خبر ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده است. در حالی که تنش های سیاسی موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی شده ولی آمارهای اقتصادی که در کشورهای بزرگ و صنعتی منتشر شده نشانگر بهبود وضعیت اقتصاد کلان است.

رهبر کره شمالی در سخنانی در کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی درباره اوضاع پیچیده بین المللی صحبت کرد و گفت: تسلیحات اتمی کره شمالی یک بازدارنده قوی است که صلح و امنیت در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا را تضمین می کند.

طی هفته های اخیر کره شمالی دو فروند موشک بر فراز ژاپن شلیک کرده و ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است. کره شمالی به سرعت در حال دستیابی به هدف خود برای توسعه و تولید موشک دوربردی است که خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

آنتون موروزف عضو کمیته امور بین الملل پارلمان روسیه که به تازگی از سفر به پیونگ یانگ بازگشته است، روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش یک موشک دور برد است که احتمالا می تواند تا سواحل غربی آمریکا برسد.

دونالد ترامپ نیز تهدید کرده است که آمریکا می تواند کره شمالی را به طور کامل نابود کند.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه سپتامبر با کاهش 33 هزار فرصت شغلی روبرو شده است. این مساله در 7 سال اخیر بی سابقه بوده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد