اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ:87/88

طلا ارزش توجه بیشتر از سوی سرمایه گذاران را دارد

سایت طلا : واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ بر این باور است که طلا علی رغم کاهش قیمت در روزهای گذشته هنوز ارزش توجه بیشتر از سوی سرمایه گذاران بین المللی را دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مایک مک گلون تحلیلگر ارشد واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ تاکید کرد: گرچه قیمت طلا بار دیگر به کمتر از 1300 دلار در هر اونس رسیده است ولی هنوز عملکرد خوبی داشته و سرمایه گذاران بین المللی باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریخ کرد: شاید کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر موجب بروز برخی نگرانی ها شده باشد ولی نکته اصلی این است که قیمت این فلز گرانبها از ابتدای امسال تاکنون روندی کاملا صعودی داشته و ارزش زیادی دارد تا سرمایه گذاران همچنان به بازار طلا توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: شاخص سهام اس اند پی 500 آمریکا و قیمت طلا از سال 2015 میلادی تاکنون که فدرال رزرو آمریکا اجرای سیاست های سختگیرانه پولی را آغاز کرده و نرخ بهره را افزایش داده، بیش از 20 درصد رشد داشته است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: علی رغم آنکه اکثر تیترهای مهم و توجهات بین المللی طی ماه های اخیر به بازار سهام معطوف شده بود ولی عملکرد طلا کاملا مناسب و درخشان بوده است. تقویت ارزش دلار آمریکا نیز نتوانسته است تاثیر چندانی بر روند صعودی قیمت طلا در ماه های گذشته داشته باشد.

البته مک گلون هشدار داده است که بزرگترین خطر برای طلا در شرایط کنونی، ثبات روند صعودی ارزش دلار آمریکا خواهد بود.

قیمت طلا از اواسط سپتامبر تاکنون تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا وارد کانال 1200 دلاری شده است.

پیش بینی می شود نوسانات ارزش دلار تا پایان امسال مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی در پایان پیش بینی کرده است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1250 تا 1260 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا در هفته های آینده با کاهش بیشتری روبرو می شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تخت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا قرار خواهد داشت که روز جمعه منتشر شده است.

بحران در شبه جزیره کره نیز می تواند تا حد زیادی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی تاثیر داشته باشد. ترامپ بار دیگر تلاش های رهبران جهان در 25 سال گذشته برای حل و فصل بحران کره شمالی را بی نتیجه و ناامید کننده دانسته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد