اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای جهانی طلا : 85.86

آلمانی ها طلا را برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود انتخاب کردند

سایت طلا : تازه ترین آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که شهروندان آلمانی در سال 2016 میلادی بیش از 7 میلیارد دلار برای خرید انواع تولیدات طلا سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، شورای جهانی طلا ضمن اشاره به تمایل زیاد مردم آلمان برای خرید طلا با هدف حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود، پیش بینی کرده است که میزان خرید طلا توسط آلمانی ها طی ماه های آینده نیز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: آلمانی ها ترجیح داده اند تا طلا را به عنوان بهترین مکان امن سرمایه گذاری انتخاب کنند. این در شرایطی است که احتمال وقوع یک بحران مالی دیگر و سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان موجب نگرانی آلمانی ها شده است.

تاریخ اقتصادی پرنوسان آلمان نیز یکی از دلایل اصلی تمایل شهروندان این کشور برای خرید طلا بوده است.

شورای جهانی طلا افزود: سرمایه گذاران آلمانی به خوبی از تاثیرات منفی ناشی از بی ثباتی مالی در بازارهای مالی آگاه هستند. تورم شدید در دهه 1920 میلادی هنوز در ذهن بسیاری از سرمایه گذاران آلمانی باقی مانده است. در 100 سال گذشته آلمان 8 پول مختلف داشته است.

به نظر می رسد تجربه تاریخی 100 سال گذشته شهروندان آلمانی را به این نتیجه رسانده است که طلا بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری و خفظ ارزش دارایی و سرمایه به شمار می رود.

تنها طی سال گذشته مردم آلمان بیش از 7 میلیارد دلار برای خرید طلا سرمایه گذاری کرده اند. برخی آمارهای رسمی نشان می دهد که هم اکنون بیش از 100 تا 150 تاجر غیر بانکی شمش طلا در آلمان فعالیت می کنند.

نظرسنجی 2016 که توسط موسسه تحقیقاتی تی ان اس انجام شده نشان می دهد که 59 درصد آلمانی ها بر این باورند که طلا هرگز ارزش خود را در بلندمدت از دست نخواهد داد. 48 درصد آلمانی ها نیز اعلام کرده اند که طلا سرمایه گذاری مطمئنی در بلندمدت به شمار می رود.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که طلا آینده درخشانی در بازار آلمان دارد و طلا در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو رشد بیشتری خواهد داشت.

به نظر می رسد سیاست های انبساطی پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا و ژاپن می تواند عامل مهمی برای نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد